X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebook wspiera organizacje non-profit przed Świętami

Nowa funkcja na Facebooku ma za zadanie pomóc organizacjom non-profit. Czy rzeczywiście tak będzie?

Facebook wspiera organizacje non-profit przed Świętamiźródło: fb.com

reklama


Weterani, osoby starsze, maltretowane kobiety, a teraz organizacje non-profit. Facebook coraz częściej wykazuje chęć pomocy i wsparcia tym, którzy po prostu tego potrzebują. W jaki sposób tym razem chce tego dokonać?

Nowe narzędzia Facebooka

Pierwszym i zapewne tym, o którym każdy z nas od razu pomyśli, jest dodanie odpowiedniej naklejki na facebookowym Stories.

Jak czytamy na stronie Facebooka, to nie tylko szybki sposób na zorganizowanie zbiórki. Dzięki temu, możemy łatwiej określić jej cel i wzbudzić zaangażowanie naszych znajomych. Co więcej, możemy rozpocząć zarówno zbiórkę pieniędzy na cel konkretnej organizacji non-profit oraz rozpocząć swoją własną zbiórkę. Z nowej funkcji postanowiła już skorzystać jedna z firm – Latin GRAMMY, aby zebrać pieniądze na Latin GRAMMY Cultural Foundation. Wyglądało to w następujący sposób:

źródło: fb.com

Kolejną dodatkową opcją, którą wprowadził Facebook w celu uzyskania odpowiedniej darowizny są charytatywne transmisje na żywo.

Jak pokazały wyniki z lat poprzednich, podczas testów tego narzędzia, 25 twórców gier zebrało ponad 180 000 dolarów, czyli około 720 000 tysięcy złotych. Dlatego, od niedawna Facebook szczyci się nowym narzędziem stworzonym przez Facebook Gaming Level Up oraz ich partnerów, które podczas gry na żywo, pozwoli graczom uzyskać odpowiednią kwotę darowizn, która zostanie przekazana na cele charytatywne. Będą również mogli ustawiać cele darowizn, dodawać pasek postępu darowizn i udostępniać powiadomienia w filmie na żywo.

źródło: fb.com

Ostatnia zmiana dotyczy w zasadzie Instagrama. Od niedawna bowiem widnieje tam przycisk darowizny w profilach kont biznesowych. W związku z tym, organizacje non-profit, które posiadają profile biznesowe, będą miały jeszcze lepszy kontakt z odbiorcami, a zbieranie pieniędzy stanie się łatwiejsze.

W jaki sposób Facebook chce uniknąć dysproporcji?

Facebook chce poprzez wprowadzenie nowych funkcji przekazać do 7 milionów dolarów na organizacje non-profit. Serwis postanowił również nie ustalać prowizji i w 100% przekazywać wszystkie wpływy pieniężne ze zbiórek tym organizacjom, dla których są one zbierane. Jest jednak jeden warunek, jaki stawia przed darczyńcami platforma. Został ustalony limit pieniężny na organizację non-profit i na darczyńcę. O regulaminie zbiórki oraz limitach finansowych GivingTuesday, która odbędzie się już 3 grudnia, możemy przeczytać na stronie facebook.com.

źródło: fb.com

Jak widać, twórcy Facebooka bardzo dbają, aby zakryć wszystkie swoje winy związane z nieprzestrzeganiem polityki prywatności. Czy przynosi to oczekiwane rezultaty? Nie wiemy. Jednak na pewno otwartość na słabsze grupy może przyczynić się do ocieplenia wizerunku tego medium społecznościowego.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail