X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Snapchat a zachowania zakupowe. Najnowszy raport na temat użytkowników

Snapchat przeanalizował, w jaki sposób użytkownicy wykorzystują aplikację w procesie zakupowym oraz jak łączą się z markami za pomocą niej.

Snapchat a zachowania zakupowe. Najnowszy raport na temat użytkownikówźródło: shutterstock.com

reklama


Dzisiejsi konsumenci w coraz chętniej dokonują transakcji z poziomu urządzeń mobilnych. Nawet, jeśli mają przed tym jakieś opory, robiąc zakupy w sklepach stacjonarnych mają przy sobie smartfona, który pozwala im gromadzić informacje oraz poszukiwać inspiracji. Najlepszym na to dowodem są najnowsze dane od Snapchata.

Zmiana zachowań konsumenckich

O tym, w jakim stopniu użytkownicy Snapchata wykorzystują aplikację na swojej ścieżce zakupowe możemy dowiedzieć się z najnowszego raportu na temat zachowań zakupowych, jaki opublikowano.

Jak możemy w nim przeczytać, za zmianą zachowań konsumenckich bezwątpieniem stoi rewolucja cyfrowa oraz wzrost liczby Millenialsów oraz generacji Z wśród kupujących. Przedstawiciele obu pokoleń mają ogromną siłę nabywczą i są cenną grupą odbiorców, do której niełatwo dotrzeć. Snapchat chwali się jednak, że ma ich uwagę i jest miejscem dwukierunkowej komunikacji. Dlatego też użytkownicy korzystają z aplikacji 30 razy dziennie i spędzają średnio ponad 30 minut każdego dnia na korzystaniu z aplikacji

Snapchatowe inspiracje

Społeczność korzystająca z aplikacji poszukuje w niej porad od bliskich i znajomych, a także inspiracji na temat tego, co i gdzie warto kupić. Z kolei reklamy na Snapchacie dają markom większe możliwości nawiązywania kontaktu i wywierania wpływu na odbiorców w kluczowych momentach zakupowych.

źródło: forbusiness.snapchat.com

Aplikacja a zakupy

Według raportu Snapchata, który powstał na podstawie danych z grudnia 2018 roku, już 39% użytkowników wysyła snapy do swoich znajomych z prośbą o opinię na temat produktów. 35% korzystających z aplikacji robi to podczas przeglądania stron i tyle samo procent wysyła znikające materiały na temat produktów, których zakupem są zainteresowani.

Snapchatterzy korzystają także z aplikacji podczas robienia zakupów. Jak sprawdzono, robią to o 35% częściej niż w przypadku Twittera, o 46% częściej niż Instagrama, o 58% częściej niż Facebooka, a także o 137% częściej niż YouTube.

Aplikacja przyczynia się także do zwiększenia zakupów offline. Snapchat przynosi 7-krotny zwrot wydatków na reklamę, a sprzedaż w sklepach była bezpośrednio związana z kampanią w aplikacji.

Wpływ Snapchata możemy dostrzec także w zachowaniach pozakupowych. 65% użytkowników udostępnia historie po dokonaniu zakupy produktu. Chcą oni także pokazać się markom – 46% wysyła snapy do marek po nabyciu ich produktu, a 45% taguje lub wspomina markę w swoich treściach.

źródło: forbusiness.snapchat.com

Wiedza na temat powiązań aplikacji z zakupami może okazać się dla firm szczególnie przydatna przy okazji Black Friday oraz Cyber Monday. Mają one jeszcze trochę czasu na to, aby dotrzeć do zaangażowanych użytkowników Snapchata.


Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail