reklama
Choć do Świąt jeszcze trochę czasu, marki rozpoczynają swoje działania, aby przybliżyć nam magię tego okresu. Od wczoraj na Instagramie dostępna jest świąteczna kampania Starbucks Coffee, w której wykorzystano technologię rozszerzonej rzeczywistości.
Starbucks w social media
Fani największej na świecie sieci kawiarni chętnie dzielą się w mediach społecznościowymi zdjęciami kawowych inspiracji czy kubków z logo marki. Profil Starbucks Coffee na Instagram obserwuje już 18,3 miliona użytkowników. Nic więc dziwnego, że marka zdecydowała się wykorzystać właśnie ten kanał do zaprezentowania świątecznej odsłony kubków i zaangażowania swoich odbiorców.
Użytkownicy aplikacji mogą je “ożywić” za pomocą rozszerzonej rzeczywistości. Na profilu @starbucks dostępny jest dedykowany efekt Holiyay!, który można wypróbować. Wybierając trzecią ikonę, znajdującą się obok IGTV, zyskamy możliwość skorzystania z nowego efektu i będziemy mogli go wypróbować.
Technologia
Nakładając efekt na kawę w nowym, świątecznym kubku możemy zobaczyć magiczne efekty w AR. Jak podaje WeRSM, efekty te zostały stworzone za pomocą facebookowego narzędzia Spark AR i nowych możliwości rozpoznawania za pomocą aparatu. Kamera śledzi kubek w przestrzeni i zakotwicza dodatkowe efekty rozszerzonej rzeczywistości. Materiały można zapisać i udostępnić w aplikacji.
To nie pierwsze wykorzystanie technologii AR przez Starbucksa. To jednak kolejny przykład wysiłków wyróżnienia się ze świątecznymi działaniami przez markę i chce zachęcić użytkowników do dzielenia się treściami między sobą.