reklama
Instagram, na tle innych mediów społecznościowych, wydaje się być rozwijać bardzo dynamicznie. Zmiany dotyczą zarówno inspiracji TikTokiem, jak też ulepszeń selfie i reklam na Instagramie.
Filtry i ich szkodliwość
I nagle pojawiły się one – futurystyczne filtry. Chwilę później, Instagram pozwolił również na zmianę swojego tła w Stories. Wszystko za pomocą efektu AR i jako jedna z pierwszych dostrzegła ją Jane Manchun Wong.
Instagram is testing built-in AR Background Story Effect
It’s like the macOS/iOS Photo Booth and we get to pick our own backdrop from Camera Roll pic.twitter.com/KobB33DJ1r
— Jane Manchun Wong (@wongmjane) 26 lipca 2019
Jak zatem łatwo zauważyć, funkcja ta bardzo przypomina popularny w telewizji i na YouTube greenscreen, który pozwala na zmianę otoczenia, poprzez dodanie efektów komputerowych.
I dokładnie ten sam serwis, kilka miesięcy później, zdecydował o usunięciu filtrów, które mogą prowadzić do zaburzeń psychicznych. Okazało się bowiem, że wiele osób postanowiło zdecydować się na operacje plastyczną tylko po to, aby wyglądać dokładnie tak samo, jak korzystając z filtrów na Instagramie. W rezultacie zaczęto również mówić o syndromie “operacji Instagramowych”.
Po pierwsze – bezpieczeństwo
I tak, to właśnie ten rok stał się najbardziej nielubianym przez tych, którzy nie należą do grona użytkowników Instagrama. Powód? Od tego roku serwis blokuje możliwość…oglądania profili publicznych niezalogowanym użytkownikom. I zapewne komunikat ten, jest im bardzo dobrze znany:
Co prawda, być może to nie świadczy o nadmiernym bezpieczeństwie użytkowników na serwisie, ale mimo wszystko pozwala na dotarcie użytkownikom tylko do tych, którzy mają swoje konto.
Jednak przechodząc do ważniejszych aspektów, należy zwrócić uwagę na bezpieczeństwo najmłodszych na tym serwisie. I tak, obok prośby o podanie daty urodzenia, Instagram stawia na edukację, aby nie padły one ofiarą nieznanych kont i osób. Dlatego też, w związku z ustawieniem daty urodzenia, młodsi użytkownicy będą dostawali tylko wiadomości od znajomych i zaufanych kont i tylko te konta, będą mogły dodawać dzieci do grup dyskusyjnych. I, trzeba przyznać, metoda ta idealna nie jest, bo najmłodsi mogą oszukiwać – Instagram przynajmniej się stara.
A jeżeli i to nie pozwoli poczuć się komfortowo najmłodszym użytkownikom, to zostało dodane narzędzi, które pozwoli użytkownikom walczyć z taką treścią, która nie do końca jest pożądana. Co prawda, presji tej nie podlegają tylko najmłodsi, ale to własnie ta grupa wiekowa radzi sobie z nimi najgorzej. Dlatego Instagram rozpoczął walkę z tym zjawiskiem już na poziomie komentarzy.
Zmusza to użytkowników do tego, aby raz jeszcze przemyśleli swój komentarz i jak twierdzi sam Instagram, wiele osób robi to, lub w ogóle decyduje się go nie dodawać.
O nasze dane również zatroszczył się popularny serwis. Od 2019 roku, pozwolił nam kontrolować te dane, które są wysyłane aplikacjom. Wszystko za pomocą funkcji, która pozwala wyłączyć opcję wykorzystywania ich w celu marketingowym. Pozwala ona również autoryzować swoje dane i sprawdzać, w jaki sposób wykorzystują je podmioty trzecie.
Facebook i Instagram – jedność
O tym, że zarówno Facebook, Instagram i WhatsApp należą do jednej rodziny, wie chyba każdy. W związku z tym, te dwa pierwsze posiadają coraz bardziej podobne do siebie funkcje. Wśród nich, w 2019 roku można wyróżnić chociażby wspomnienia, czyli wydarzenia, które miały miejsce “tego dnia”, z tym, że we wcześniejszych latach. Instagram wprowadził również swój odpowiednik Messengera.
Obok tej funkcji, znalazła się również opcja dodania zameldowania oraz statusu wraz z emotikoną. Możemy również zapraszać na swoje wydarzenia, dzięki odpowiednim naklejkom. I tu, jak zwykle po raz pierwszy poinformowała nas o tym Jane Manchun Wong na Twitterze.
Instagram is working on Invites Sticker for events pic.twitter.com/CQ50u24oKk
— Jane Manchun Wong (@wongmjane) 12 października 2019
Zawsze również musi znaleźć się miejsce dla działań charytatywnych. I w tym roku także Instagram postanowił wprowadzić zbiórki na rzecz różnych organizacji. I to wszystko z poziomu Stories.
IGTV – zamiennik telewizji?
Popularność IGTV rośnie. W 2019 roku Instagram walczy o to, aby odbiorca doznawał coraz to nowszych wrażeń. Zobaczyć możemy zatem jednominutowe podglądy materiałów z IGTV i zmianę formatu wyświetlanego filmu. Jednak zważając na fakt, iż telewizja IGTV wykorzystywana jest bardzo często przez reklamodawców, medium społecznościowe postanowiło zwrócić uwagę na oznaczenia. I tak, każdy sponsorowany film, jest po prostu oznaczany.
Obok tych funkcji, na Instagramie w roku 2019 pojawiły się również inne, m.in. wykorzystanie nowych technologii (AR), naklejki w Stories, itd. Jednak my, skupiliśmy się na tych, które według nas są najbardziej istotne. Dodamy też, że oczywiście ta opinia jest subiektywna i każdy z nas może mieć zupełnie inne przemyślenia na temat tego portalu społecznościowego.