reklama
Ten rok przyniósł Twitterowi wiele zmian, ale także wpadek. Wybraliśmy kilka tych wydarzeń, które uważamy za najważniejsze. Dotyczą one przede wszystkim zwiększenia wiedzy użytkowników na temat serwisu, jak też wycieku danych.
Wielkie sprzątanie Twittera
Przede wszystkim w roku 2019 Twitter rozpoczął prace porządkowe i od nich chcemy zacząć. Dlatego właśnie w tym roku postanowił oznaczać te konta, które należą do botów poprzez obecność małego, niebieskiego stworka.
Oznaczenie to ma za zadanie niewprowadzanie użytkowników w błąd. A co za tym idzie, ograniczy to powstawanie coraz większej ilości kont sterowanych przez roboty i mnogości treści, które nie są wartościowe.
Jednak nie tylko te konta chce wykluczyć, ale również usunąć wszystkie należące do nieaktywnych użytkowników. W związku z tym, postanowił pozbyć się tych, na których nie było logowania od 6 miesięcy. Jednak w całej tej idei zabrakło doprecyzowania informacji odnośnie kont zmarłych osób, nad czym serwis pracuje cały czas.
Twitter zwrócił również uwagę na nieprzyzwoite i niechciane komentarze na profilach użytkowników. Cel? Poczucie komfortu użytkowników. Wprowadził zatem funkcję ukrywania komentarzy, jednak jak sami twórcy serwisu uważają, nie jest ona jeszcze doskonała.
Edukacja to podstawa
Wyjątkowa inicjatywa – taką opinię na temat sposobu edukacji młodzieży i ich rodziców na temat social media wyraziło wielu internautów. I trudno się jest z tym nie zgodzić. We współpracy z UNESCO, Twitter stworzył przewodnik po mediach społecznościowych dot. szerzenia się fake newsów.
How do you detect disinformation?
Why should we say ‘disinformation’ instead of ‘fake news’?
Check out these Tweets from UNESCO’s @MILCLICKS initiative to find out. #EUMediaLiteracyWeek https://t.co/Zn4LIawFgH
— Twitter Nonprofits (@Nonprofits) 20 marca 2019
Zmiany w wiadomościach
Dla użytkowników systemu operacyjnego iOS, serwis wprowadził możliwość wyszukiwania w wiadomościach prywatnych. Możemy wyszukiwać użytkowników po nazwie, treści, tweecie, obrazku i linku, nawet tym, który został nam dostarczony w wiadomości prywatnej.
Inne funkcje i zmiany w udostępnianiu obrazów
W roku 2019 Twitter dołączył do innych serwisów, które udostępniają zdjęcia i filmy w relacji live, bez względu na miejsce, z którego jest ona wysyłana. Możemy również odpowiednio spersonalizować nasze konto na Twitterze, poprzez wybór aż 6 kolorów: niebieski (standardowy), żółty, różowy, fioletowy, pomarańczowy i zielony.
Twitter ułatwił również swobodne przemieszczanie się między profilami oraz poinformuje, gdy ktoś nowy dołączy do grona naszych obserwatorów. Dzięki temu, jak twierdził Twitter, łatwiej jest się użytkownikom ze sobą łączyć i wchodzić w interakcję.
Dużo pracy również włożyć Twitter do poprawy widoczności reklam na serwisie. Po pierwsze, na serwisie powstał nowy format reklam karuzelowych i promuje tym samym, zainstalowanie poszczególnych aplikacji. I tu jako przykład, została podana ostatnia kampania sieci odzieżowej H&M.
Również w tym roku, Twitter umożliwił użytkownikom wybór kolejności wyświetlania zdjęć. Według serwisu, miałoby to wpłynąć na zmniejszenie liczby kliknięć, a poinformowała o tym, jak zwykle niezawodna Jane Manchun Wong na swoim Twitterowym profilu.
Twitter will let users drag to reorder photos while composing a tweet pic.twitter.com/rgcbIk9IqB
— Jane Manchun Wong (@wongmjane) 25 lipca 2019
Oczywiście nie można również zapomnieć o tym, że pojawiła się również możliwość planowania postów według harmonogramu. I właśnie jakiś czas temu, sam serwis pochwalił się swoim pomysłem, który bardzo przypomina nam funkcje dobrze znaną, m.in. z Facebooka.
Tweet scheduling on https://t.co/8FModRv1sl? Yes please! Starting today, we’re experimenting with bringing one of @TweetDeck’s handiest time-saving features into Twitter. Tell us what you think if you’re part of the experiment. pic.twitter.com/4pI9xrbPEP
— TweetDeck (@TweetDeck) 20 listopada 2019
Twitterowe wpadki
Nie obyło się bez wpadek! Twitter miał ich w tym roku całkiem sporo, a my przypomnimy trzy najważniejsze. Pierwsza z nich miała miejsce w okolicy lutego. Dotyczyła ona sytuacji, gdzie nawet po usunięciu konta na tym serwisie społecznościowym, Twitter nie likwiduje ze swojej bazy naszych wiadomości prywatnych. Serwisy uznały tę sytuację, jako błąd funkcjonalny, a nie lukę w zabezpieczeniach. Jednak nikt nie wypowiadał się na temat tej sytuacji pochlebnie.
Kolejną wpadką, za którą przepraszał serwis, był wyciek numerów telefonów. Sam Twitter co prawda przyznał, że błąd powstał przez przypadek, jednak wciąż związane z nim były wycieki danych osobowych, takich jak, np. numer telefonu, adres e-mail lub inne informacje, które wykorzystali do weryfikacji dwufazowej (2FA).
Ostatnia wpadką, która również nie przeszła bez echa i sprawiła, że użytkownicy nie zostawili na Twitterze suchej nitki, była propaganda antysemicka. To właśnie w tym momencie padło głośne w mediach hasło: „Jeżeli Żydzi mogą zamieniać się w białych, to my możemy w nich.” Wszystko na szczęście ucichło, a owe posty zniknęły dzięki wykorzystaniu AI.
A co przyniesie nam nowy rok 2020? Jakich zmian na Twitterze możemy się spodziewać? Zobaczymy!