reklama
Pinterest – serwis społecznościowy, którego zadaniem jest nas inspirować. A w jaki sposób zachęcić tym samym osobę do kupna danego produktu? Najlepiej dając klientowi możliwość zmierzenia lub sprawdzenia, czy rzeczywiście wybór ten będzie dobry. Stąd ukłon serwisu w stronę AR.
Try on – nowa funkcja AR na Pintereście
Try on, to nowa funkcja z wykorzystująca AR, która powstała po to, aby pomóc w wyborze odpowiedniej szminki użytkownikom. Wszystko to jest możliwe, za pomocą specjalnej soczewki, która również przyczynia się do wyszukiwań wizualnych, a następnie przejścia do zakupu lub zapisu w postaci jednej ze szpilek na naszej tablicy. Korzystając z nowej funkcji, użytkownik może “wypróbować” aż 25 różnych odcieni szminek. A gdy już znajdzie odpowiedni kolor – może go zapisać, aby wiedzieć w czym jest mu naprawdę dobrze.
Co więcej, każdy odcień jest przypisany do konkretnej marki i gdy tylko użytkownik zdecyduje się dokonać zakupu, może przejść bezpośrednio do zakupów z poziomu tablicy.
Czy to się markom opłaca?
Odpowiedzią na to pytanie niech będzie lista marek, które zdecydowały się na wykorzystanie tej możliwości, którą daje Pinterest. Jak czytamy w serwisie marketingland.com, znajdują się tam: Estée Lauder, Sephora, bareMinerals, Neutrogena, L’Oreal, NYX Professional Makeup, YSL Beauté, Lancôme i Urban Decay. Ponadto, Pinterest wydaje się być odpowiednim miejscem na działania tego typu. Wszystko dlatego, że w szybki i przyjemny sposób klient może przebyć drogę od inspiracji, po zakup produktu. Co więcej, efekt będzie zadowalający.
Miejmy nadzieję, że już niedługo serwis społecznościowy jeszcze bardziej otworzy się na ten świat reklamy. A produkty nie będą wybierane wybiórczo, ale będzie istniała możliwość “wypróbowania” wszystkich inspiracji urodowo-odzieżowych.