reklama
Niedawno pojawiły się doniesienia, jakoby Snapchat miał zbierać pieniądze na zmiany z efektami AR, które znacznie wpłyną na jakość korzystania z aplikacji. Jak widać, były one prawdą, czego dowodem może być nowa funkcja – Ground Transformation.
Inwestycja w AR
Podczas rozmów o rozwoju Snapchata, w wielu mediach pojawiły się doniesienia, że twórcy aplikacji chcę przede wszystkim inwestować w rozwój nowych technologii, w tym AR i VR. Na stronie venturebeat.com, czytamy nawet o zadłużeniu w kwocie 1 miliarda dolarów. Na tym samym serwisie, znajduje się również wypowiedź prezesa Evana Spiegela, który mówi, że od teraz chcą rozwijać aplikację bardziej pod kątem gier i własnie rozszerzonej rzeczywistości. I jak widać, nie są to tylko gdybania, ale plany, które już teraz zaczynają być wdrażane.
Ground Transformation
Nowa funkcja Snapchata z wykorzystaniem technologii AR, Ground Transformation robi ogromne wrażenie. Za pomocą tego efektu, możemy bowiem zmieniać podłogę w lawę, wodę itd. Zresztą, zobaczcie sami:
Latest @Snapchat AR feature is “Ground Transformation” — turns the floor into lava, water etc. pic.twitter.com/LR5UDY1xCf
— Russ Caditz-Peck (@RussCP) February 20, 2020
Być może narzędzie to wciąż nie jest doskonałe, ale na pewno stanie się przydatne zwłaszcza dla reklamodawców, który mogą kreować coraz to nowsze rozwiązania promocyjne. Tym bardziej, że już od jakiegoś czasu na Snapchatcie możemy takowe znaleźć. Jednak do tej pory polegały one jedynie na zeskanowaniu kodu QR i na przykład obejrzeniu reklamy 3D, jak w tym przypadku:
Hey @mmschocolate I made this Lens to show the power of Snapchat Camera Marketing on product packaging. Hit me up! https://t.co/tdCWE5KQo3
— ChAR Digital (@char_digital) February 17, 2020
Takie wizualne rozwiązania nie tylko powinny przyciągnąć ponownie użytkowników Snapchata, ale też stać się szansą dla reklamodawców, którzy w ten sposób mogą zaangażować użytkowników, o czym również wspomina serwis socialmediatoday.com.