TikTok to kanał, obok którego obojętnie nie mogą przejść wszyscy ci, którzy tworzą komunikaty kierowane do Zetek. Coraz więcej marek próbuje swojej obecności w aplikacji. Najnowsze doniesienia z pewnością ucieszą niejedną z nich.
TikTok na desktopie
Jak podaje specjalista ds. social media, Matt Navarr, możliwe jest udostępnianie treści na TikToku z poziomu strony www na desktopie. Na zrzucie ekranu udostępnionym przez niego na Twitterze możemy zobaczyć, że opublikujemy naszego tiktokowe wideo nie tylko z urządzenia mobilnego, ale i komputera.
New? TikTok lets you upload videos and post to your account via the web https://t.co/PA7UqgrzIt pic.twitter.com/UqyKndxIwz
— Matt Navarra (@MattNavarra) February 6, 2020
Jak udostępnić film z komputera?
Po wejściu na stronę tiktok.upload.com i zalogowaniu się do konta, zobaczymy ekran umożliwiający wybór pliku (MP4 lub WebM), który trwa nie dłużej niż 60 sekund oraz ma rozdzielczość 720×1280 lub wyższą.
Możemy dodać podpis, okładkę oraz wybrać, kto może wyświetlić ten materiał oraz w jaki sposób inni Tiktktokerzy mogą wejść z nim w interakcję.
Ułatwienie dla marketerów
O ile możliwość ta może niewiele zmienić dla indywidualnych użytkowników, o tyle może być to znaczne usprawnienie dla marketerów. Opiekujący się profilami marek na TikToku nie będą musieli koordynować tych działań za pomocą smartfona. Mogą swobodnie edytować treści w posiadanych programach i podobnie jak w przypadku obsługi innych serwisów, zajmować się ich dystrybucją z poziomu komputera.
Komentujący tweeta wspomnianego wcześniej Matta Navarry twierdzą, że funkcja ta jest dostępna już od kilku dni. Jednak skoro specjalista, który wielokrotnie jako pierwszy wypatrywał testowanych lub wprowadzonych opcji w aplikacjach nie miał o tym pojęcia, wciąż wiele osób, nawet interesujących się nowościami w social media, może o niej nie wiedzieć. Nam zaś pozostaje obserwować, czy możliwość dodawania treści z poziomu desktopu przyciągnie kolejne marki i marketerów.