X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Jak influencerzy powinni wykorzystać swój “influence” w czasach pandemii?

W jaki sposób influencerzy mogą spożytkować swoje zasięgi w social media?

Jak influencerzy powinni wykorzystać swój “influence” w czasach pandemii?źródło: unsplash.com

O fenomenie influencerów i ich niebagatelnym wpływie na odbiorców pisaliśmy nie raz. Można mówić wiele dobrego, jak i złego. Są tylko ludźmi, więc jak każdy z nas, popełniają błędy i nie zawsze należycie wykorzystują swoje zasięgi. A za ich treściami podążają setki tysięcy, a nawet miliony użytkowników. Dlatego teraz, gdy wszyscy musimy pozostać w domach i wspierać w ten sposób walkę z epidemią, oni także mogą wykorzystać je w społecznie ważnym celu. W jaki sposób?

Poczucie odpowiedzialności

Wciąż nie wszyscy mamy świadomość ryzyka i konieczności zadbania o bezpieczeństwo nasze oraz bliskich. Media społecznościowe są naturalnym środowiskiem ludzi młodych, dlatego bombardowanie ich przekazami o tym, dlaczego tak ważne jest, aby zostali w domu może sprawić, że kilkukrotnie zastanowią się zanim przekroczą próg mieszkania. Przekaz na profilach influencerów będzie miał dla wielu z nich większe znaczenie, niż apele przedstawicieli władz.

Codzienne relacje twórców internetowych z izolacji uświadamiają, że podjęcie takich kroków jest niezbędne. To wielki test zbiorowej odpowiedzialności. Wszyscy, także i ci, których z zainteresowanie obserwujemy na ekranie telefonu, znajdujemy się w takiej samej sytuacji, bo ich źródła dochodu, czyli współprace z markami, zostały zawieszone lub całkowicie odwołane.

Z pewnością wielokrotnie twórcom internetowym udało się jednak zachęcić nas do zakupu produktu lub zainteresować daną usługą. Są przekonujący i potrafią trafić do swojej grupy odbiorców. Dlatego tym razem influencerzy mogą pomóc we wzmocnieniu poczucia odpowiedzialności.

źródło: unsplash.com

Doskonałym przykładem budowania poczucia odpowiedzialności jest włoska biznesmowan modowa, modelka i influencerka, Chiarra Ferragni. Mieszka ona w kraju, który niewątpliwie bardzo dotkliwie odczuwa efekty pandemii koronawirusa. Jej fani z pewnością pamiętają rozmach jej ślubu, którym w 2018 żył całym internet. Tym bardziej warto docenić to, w jaki sposób promuje ona teraz walkę z koronawirusem i konieczność pozostania w domu.

W zorganizowanej przez nią zbiórce na gofundme.com udało się zebrać prawie 4,5 miliona euro na włoską służbę zdrowia! Ferragni wraz z mężem przyłącza się do codziennych śpiewów na balkonach, które jednoczą Włochów. Drugie urodziny jej syna świętowała inaczej niż dotychczas wszelkie tego typu okazje – skromnie, w domu, z własnoręcznie upieczonym tortem. Co więcej, jej mąż Fedez zorganizował za pomocą relacji live na Instagramie koncert z Andrea Bocellim z dedykacją dla wszystkich tych, którzy każdego dnia poświęcają się walcząc o zdrowie i życie. Influencerka to doskonały przykład na to, w jaki sposób można przekuć milionowe zasięgi we wsparcie w tym trudnym czasie.


 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

@matteobocelli @fedez 🇮🇹 You can watch the whole performance on @fedez live 🙏🏻

Post udostępniony przez Chiara Ferragni ✨ (@chiaraferragni)

Edukacja

Dziś influencerzy mogą być nośnikiem naprawdę ważnych i wartościowych przekazów. Wielokrotnie przywoływaliśmy badania, wedle których młode pokolenia znacznie bardziej bierze pod uwagę zdanie swoich idoli internetowych aniżeli rekomendacje bliskich. Dlatego tak ważne jest to, aby twórcy internetowi mądrze wykorzystali swój wpływ i dostarczali rzetelnej wiedzy. W tym zakresie niezwykle istotne jest to, aby:

  • przekazywali informacje pochodzące ze sprawdzonych i rzetelnych źródeł (m.in. WHO),
  • weryfikowali udostępniane treści i nie przyczyniali się do rozprzestrzeniania fake newsów,
  • byli wiarygodnym przykładem dla swoich odbiorców i sami stosowali się do zaleceń.

Ciekawym przykładem dostarczania wiedzy w tym zakresie jest youtuber Blowek. Kilka dni temu na jego kanale na YouTube, pośród treści rozrywkowych i gamingowych, pojawił się wywiad z… premierem Mateuszem Morawieckim. Odbiorcy Karola Gązwy nie spodziewali się, że otrzymają tego typu content, ale twórca mając świadomość swoich zasięgów i wpływu na odbiorców, zdecydował się zrobić coś społecznie ważnego.

Choć sam pomysł był inicjatywą Premiera, pytania na które odpowiadał pochodziły od obserwatorów Blowka na Instagramie i miały obalić fake newsy związane z koronawirusem. W ponad 12 minutowym materiale wideo wyjaśniono młodym internautom wiele kwestii. Nic więc dziwnego, że spotkał się on z pozytywnym odbiorem.

Idąc dalej, na blogu Mamyginekolog, która zrobiła wiele dla edukacji medycznej użytkowników social media, oraz innych influencerów medycznych także pojawiają się materiały edukacyjne dotyczące pandemii. Dotąd Nicole Sochacki-Wójcicka służyła poradami dla kobiet starających się o dziecko, będących w ciąży lub matek. Teraz stara się edukować na temat tego, co budzi wątpliwości. Materiały są promowane na jej kanałach w social media i mają dostarczyć odbiorcom rzetelnej wiedzy, opartej na zaleceniach WHO i publikacjach naukowych.

źródło: mamaginekolog.pl

Inspiracja

Twórcy internetowi mogą także inspirować do tego, w jaki sposób spędzać czas w domu. Wielu z nich prowadzi darmowe treningi online, pozwala na bezpłatny dostęp do swoich ebooków lub webinarów czy dzieli się przepisami na ulubione potrawy.

W ten sposób stawiają przed swoimi odbiorcami wyzwanie, aby m.in. ćwiczyć, gotować i czytać książki w domu. Choć może wydawać się to niewiele, wynajdywanie sobie nowych zadań pomaga w radzeniu sobie z obecną sytuacją. Pokazuje, że możemy wykorzystać ten czas na własny rozwój i uczenie się nowych rzeczy. I nawet jeśli w tle pojawiają się marki, tak jak w przypadku Wujaszkaliestyle, który wraz z Cisowianką uczy, jak piec chleb i przygotować własny zakwas, to dostosowanie contentu do obecnych realiów może okazać się bardzo przydatnym rozwiązaniem.

źródło: instagram.com/annalewandowskahpba

Nie brak także ciekawych inicjatyw, jak na przykład #instanocka, w ramach której polscy aktorzy i artyści organizują wspólne live’y na Instagramie. Każdorazowo gospodarzem jest ktoś inny, a pozostali uczestnicy ze świata kina i teatru wspólnie czytają dzieciom bajki. Inicjatorką akcji jest aktorka Joanna Koroniewska.

źródło: instagram.com/joannakoroniewska

Obecna sytuacja jest więc szansą dla influencerów, aby utwierdzić wszystkich w tym, że tworzą wartościowy content i zbudowali relację ze swoimi odbiorcami. Mogą oni udowodnić także, że ich “influence” nie polega wyłącznie na zachęcaniu do zakupów, jak myśli wiele osób, ale i możliwości wypływania na ludzi także w takich momentach. To właśnie ich język, sposób bycia i treści ujęły społeczność, dlatego warto, aby zrobili z tego możliwie najlepszy pożytek. Potrzebujemy głosu rozsądku influencerów wobec takich akcji, jak niedawny coronavirus challenge na TikToku, w ramach którego influencerka Ava Louise… lizała deskę sedesową w samolocie. Nie pozwólmy na to, aby influencer marketing kojarzył się z takimi aktywnościami.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail