reklama
Chyba nikt z nas nie ma wątpliwości, że odtwarzanie materiałów wideo na urządzeniach mobilnych zyskuje na popularności i stało się naszym nawykiem.
Dlatego Snap Inc. zlecił National Research Group przeprowadzenie badań na temat tego, jak zmienia się sposób odtwarzania filmików i innych multimediów z poziomu urządzeń przenośnych. Wczoraj zaprezentowano wyniki.
Rosnąca sympatia do wideo na mobile’u
Wedle danych uwzględnionych w publikacji Snapchata, przewidywana liczba odbiorców wideo na całym świecie w 2023 wyniesie 2,72 miliarda. Millenialsi i pokolenie Z angażuje się w tego typu formę contentu, a smartfony “kradną” uwagę odbiorców treści przewyższając wszystkie inne urządzenia, z jakich korzystamy każdego dnia.
Aż 73% konsumentów w Stanach Zjednoczonych ogląda na smartfonie więcej treści niż jeszcze rok temu. Co więcej, poświęcają oni coraz więcej czasu na konsumpcję ich w taki sposób aniżeli z poziomu komputera/laptopa. Wideo dostosowane do urządzeń mobilnych staje się więc ważniejsze niż kiedykolwiek.
Treści premium
Istotna wydaje się być także informacja na temat coraz większej otwartości na treści premium – 8 na 10 konsumentów w Stanach Zjednoczonych korzysta z krótkich treści wideo w wersji premium, aby być na bieżąco z aktualnymi wiadomościami i móc w pełni uczestniczyć w rozmowach na różne tematy.
Pokolenie Z i pokolenie Millenialsów stawia na efektywność – 7 na 10 badanych twierdzi, że wolałoby obejrzeć wiele krótszych materiałów niż całkowicie skupić się na dłuższym serialu telewizyjnym lub długim wideo. Jest to związane z tym, że 56% konsumentów wskazuje, iż pełnometrażowe seriale telewizyjne lub filmy to zbyt duże zaangażowanie czasowe w ich intensywnym trybie życia.
Te informacje sugerują, że rozpiętość uwagi nie tyle się kurczy się, co raczej ewoluuje i wpływa na zachowania konsumpcyjne oraz preferencje użytkowników.
Bardziej osobisty content
77% badanych wskazuje, że krótkie treści wideo premium dają im poczucie bycia częścią społeczności. Zetki i Millenialsi pragną mobilnych treści wideo, które zachęcają do wyrażania siebie i łączności. 85% przedstawicieli pokolenia Z i 86% przedstawicieli Millenialsów twierdzi również, że technologia pozwala im wyrazić siebie.
Użytkownicy Snapchata cenią sobie pionowe formaty wideo uważając, że dostarczają one bardziej intymnych wrażeń. 81% z nich twierdzi, że pionowe wideo jest bardziej osobiste, a 77% określa je jako bardziej wciągające.
Autentyczność i zaangażowanie
Badanie Snap Inc. dowodzi, że to właśnie pragnienie bycia częścią jakiejś społeczności i autentycznych interakcji jest głównym powodem przyciągania konsumentów do treści wideo na Snapchacie. Poczucie wspólnoty zyskało na znaczeniu podczas pandemii COVID-19, szczególnie, że 86% konsumentów z pokolenia Z i pokolenia Millenialsów zadeklarowało, że wideo mobilne pomogło im poradzić sobie z lękami i pozostać w kontakcie z bliskimi.
Przedstawiciele młodego pokolenia wskazują, że najważniejszymi aspektami wideo są dla nich dostępność, coraz wyższa jakość oraz możliwość zainteresowania historiami.
Jako przyszłość
Rozrywka? Nie tylko!
Snapchat zebrał także 10 najpopularniejszych tematów treści wideo konsumowanych na mobile przez Zetki i Millenialsów. Są to materiały muzyczne, rozrywkowe, gamingowe, beauty, kulinarne, tutoriale, treści od vlogerów i influencerów, lokalne newsy, sitcomy, filmy dotyczące zwierząt oraz reality show.
Odpowiedź na potrzeby odbiorców
Materiały wideo odtwarzane na mobile’u i na Snapchacie mogą odpowiadać na różne potrzeby odbiorców. Snapchat sprawdził, że w zależności od pory dnia i nocy, mogą one zaspokajać chęć rozrywki, bycia poinformowanym, rozwijania się czy po prostu podążania za trendami i tym, co pojawia się w sieci.
Apetyt na jakościowe wideo
Filmy mobilne szybko stają się podstawowym sposobem łączenia się i zdobywania wiedzy, co jest istotne zarówno z kulturowego punktu widzenia, jak i z perspektywy marki. Preferencje pokoleń zmieniają się w kierunku wysokiej jakości, wciągających treści. Młodzi ludzie mają coraz większy apetyt na wysokiej jakości wideo na urządzeniach przenośnych i z czasem będzie on tylko rósł.
Tego typu wniosek, mimo iż dotyczy badań przeprowadzonych w USA, powinien być wskazówką dla marek i marketerów, aby w swojej strategii rozważyły komunikację za pomocą jakościowych materiałów. Na przykład dystrybuowanych w formie odcinków, Stories lub po prostu krótszych filmików, które w szybki i łatwy sposób będą mogli skonsumować użytkownicy social media.
Pełny raport z wynikiem badań dostępny pod tym linkiem.