X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Marketing a social media. Oto jak może wyglądać sytuacja w drugiej połowie 2020 roku

Znacznie więcej czasu poświęcamy teraz mediom społecznościowym. Większy potencjał zaczynają również dostrzegać marketerzy, którzy coraz więcej uwagi skupiają na budowanie społeczności.

Marketing a social media. Oto jak może wyglądać sytuacja w drugiej połowie 2020 rokuźródło: shutterstock.com

reklama


My i media społecznościowe

Z najnowszego raportu opublikowanego na stronie datareportal.com wynika, że konsumpcja mediów społecznościowych wzrosła w wyniku pandemii, na początku tego roku.

źródło: datareportal.com

Na początku lipca wynosiła ona już ponad 3,96 miliarda użytkowników. Jet to wzrost o 10% w porównaniu z rokiem poprzednim. Natomiast w raporcie Econsultancy’s Future of Marketing dowiadujemy się o sposobie postrzegania społeczności przez marketerów. Aż 64% z nich, uważa ja bowiem za istotny element funkcjonowania marki w internecie. Natomiast zmieniło się już samo podejście do reklam w social mediach. Wiele firm i marketerów zaczęło stawiać zdecydowanie bardziej na współpracę z influencerami. Powoli zaczyna się również odchodzić od platnyc reklam w serwisach społecznościowych, czego doskonałym przykładem jest i był Facebook, nawet jeszcze przed kapanią #StopHateForProfit. 

Influencerzy górą?

W zasadzie i tak, i nie. Tak, ponieważ rzeczywiście znacznie więcej marek zgłasza się po pomoc do influencerów. I nie, bo wpływy influencerów zaczynają powoli spadać. Za powód oczywiście podaje się pandemię koronawirusa. Doskonale obrazuje to z kolei już inny raport, który znajdziemy w serwisie weareattain.co.uk. Znajdziemy tam informację, że aż 79% osób zarabiających w internecie i zajmujących się podróżami, publikowało znacznie mniej treści sponsorowanych. Dodatkowo szacuje się również spadek ich dochodów o około 47% od marca do maja 2020. O 46% spadły również dochody influencerów zajmujących się lifestylem. W tym przypadku, nie pomógł nawet fakt, że aż 47% respondentów przyznało się do większego zaangażowania w treści publikowane przez wpływowe osoby w internecie podczas panowania wirusa COVID-19.

A co z treściami wideo?

Znaczenie wideo w strategii marketingowej dobrze obrazuje raport  weareattain.co.uk za drugi kwartał 2020 roku. Liczba treści wideo wzrosła w tym przypadku zwłaszcza na trzech kanałach mediów społecznościowych: Facebooku, Instaramie i Twitterze. Zaskakujący w tym przypadku okazał się ten ostatni serwis, gdzie ponad 20% tweetów ze stron marek posiadających ponad 1000 obserwujących zawierało wideo. Instagram odnotował także znaczny przyrost treści wideo o 16,3%. Facebook natomiast o 27% w porównaniu z drugim kwartałem roku 2019.

Marketing w social mediach

Nie da się ukryć, że social media są teraz nierozerwalnie połączone z marketingiem. Dodatkowo, wciąż nowe usługi pojawiające się, np. na Facebooku, Instagramie czy nawet TikToku pokazują potrzebę istnienia takich rozwiązań. Reklama w tradycyjnych mediach społecznościowych niestety coraz częściej okazuje się niepotrzebnym wydatkiem, nieprzynoszącym rezultatów. Co więcej, marketerów może przekonać również fakt szybkiej możliwości sprawdzenia skuteczności działań, które również proponują im social media. I w końcu, social media to najszybsza droga do tego, aby produkt, usługa czy reklama dotarła do większego grona odbiorców. A to z kolei przełoży się na zbudowanie swojej społeczności oraz na ostatnim etapie – oczekiwanego rezultatu.

Karolina Żyłowska

Karolina Żyłowska

Zobacz wszystkie artykuły autora

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail