reklama
My i media społecznościowe
Z najnowszego raportu opublikowanego na stronie datareportal.com wynika, że konsumpcja mediów społecznościowych wzrosła w wyniku pandemii, na początku tego roku.
Na początku lipca wynosiła ona już ponad 3,96 miliarda użytkowników. Jet to wzrost o 10% w porównaniu z rokiem poprzednim. Natomiast w raporcie Econsultancy’s Future of Marketing dowiadujemy się o sposobie postrzegania społeczności przez marketerów. Aż 64% z nich, uważa ja bowiem za istotny element funkcjonowania marki w internecie. Natomiast zmieniło się już samo podejście do reklam w social mediach. Wiele firm i marketerów zaczęło stawiać zdecydowanie bardziej na współpracę z influencerami. Powoli zaczyna się również odchodzić od platnyc reklam w serwisach społecznościowych, czego doskonałym przykładem jest i był Facebook, nawet jeszcze przed kapanią #StopHateForProfit.
Influencerzy górą?
W zasadzie i tak, i nie. Tak, ponieważ rzeczywiście znacznie więcej marek zgłasza się po pomoc do influencerów. I nie, bo wpływy influencerów zaczynają powoli spadać. Za powód oczywiście podaje się pandemię koronawirusa. Doskonale obrazuje to z kolei już inny raport, który znajdziemy w serwisie weareattain.co.uk. Znajdziemy tam informację, że aż 79% osób zarabiających w internecie i zajmujących się podróżami, publikowało znacznie mniej treści sponsorowanych. Dodatkowo szacuje się również spadek ich dochodów o około 47% od marca do maja 2020. O 46% spadły również dochody influencerów zajmujących się lifestylem. W tym przypadku, nie pomógł nawet fakt, że aż 47% respondentów przyznało się do większego zaangażowania w treści publikowane przez wpływowe osoby w internecie podczas panowania wirusa COVID-19.
A co z treściami wideo?
Znaczenie wideo w strategii marketingowej dobrze obrazuje raport weareattain.co.uk za drugi kwartał 2020 roku. Liczba treści wideo wzrosła w tym przypadku zwłaszcza na trzech kanałach mediów społecznościowych: Facebooku, Instaramie i Twitterze. Zaskakujący w tym przypadku okazał się ten ostatni serwis, gdzie ponad 20% tweetów ze stron marek posiadających ponad 1000 obserwujących zawierało wideo. Instagram odnotował także znaczny przyrost treści wideo o 16,3%. Facebook natomiast o 27% w porównaniu z drugim kwartałem roku 2019.
Marketing w social mediach
Nie da się ukryć, że social media są teraz nierozerwalnie połączone z marketingiem. Dodatkowo, wciąż nowe usługi pojawiające się, np. na Facebooku, Instagramie czy nawet TikToku pokazują potrzebę istnienia takich rozwiązań. Reklama w tradycyjnych mediach społecznościowych niestety coraz częściej okazuje się niepotrzebnym wydatkiem, nieprzynoszącym rezultatów. Co więcej, marketerów może przekonać również fakt szybkiej możliwości sprawdzenia skuteczności działań, które również proponują im social media. I w końcu, social media to najszybsza droga do tego, aby produkt, usługa czy reklama dotarła do większego grona odbiorców. A to z kolei przełoży się na zbudowanie swojej społeczności oraz na ostatnim etapie – oczekiwanego rezultatu.