Facebook czyni kolejny krok w rozwoju opcji grup. Serwis wielokrotnie podkreślał, jak ważne są dla niego mikrospołeczności i gromadzenie się oraz wspieranie użytkowników w ramach nich. Nie dziwi więc fakt, że pojawiła się nowa opcja, która dotyczy właśnie tychże facebookowych społeczności.
O świeżo wprowadzonej możliwości poinformował Matt Navarra na profilu na Twitterze.
New! Facebook is rolling out hashtag challenge feature to Groups
Group members can create a new challenge by adding a hashtag, ending with the word ‘challenge’, to their post e.g. #geekoutchallenge pic.twitter.com/7kLknHNwJR
— Matt Navarra (@MattNavarra) September 25, 2020
Wprowadzenie opcji wyzwań może pomóc w mobilizacji użytkowników do różnych działań, a także zwiększenia zaangażowania w grupach. Najpierw warto jednak wiedzieć, jak tego dokonać.
Jak utworzyć challenge w grupie?
Aby rzucić wyzwanie uczestnikom danej grupy na Facebooku, należy w polu tworzenia posta dodać hashtag z użyciem słowa challenge. Na przykład #socialmediachallenge.
Po dodaniu znacznika zobaczymy przycisk umożliwiający nominację 50 członków grupy do podjęcia naszego wyzwania. Zostaną oni oznaczeni i otrzymają powiadomienie o wpisie oraz owej nominacji. Będą mogli wówczas zdecydować, czy chcą podjąć wyzwanie, czy też nie.
Jak widać na powyższym zrzucie ekranu pochodzącym ze smartfona, post możemy dodać z poziomu urządzenia mobilnego. Obecnie funkcja ta jest dostępna wyłącznie w aplikacji mobilnej Facebooka. Nie wiemy jednak, czy tak pozostanie, czy w przyszłości trafi ona także do desktopowej wersji serwisu.
Social media i wyzwania
Wyzwania w social media to dość obszerny temat. Różne akcje pokazały, że mogą one przynieść sporo dobrego – jak jeden z najgłośniejszych challenge’y tj. #IceBucketChallenge. W sieci możemy napotkać także liczne wyzwania zachęcające do samorozwoju – m.in. do zmiany diety, zmotywowania się do ćwiczeń czy przeczytania określonej liczby książek.
Niestety, wyzwania mogą również inspirować do robienia nieodpowiednich, a wręcz absurdalnych rzeczy. Problem ten ostatnio w znacznym stopniu dotyczy TikToka. Przykładem tego jest wstrząsający #HolocaustChallenge, w ramach którego nastolatkowie udają ofiary Holocaustu.
Mimo blasków i cieni challenge’y to wydaje się, że nie warto demonizować tej formy aktywizacji użytkowników. Nowa funkcja od Facebooka może sprawdzić się w grupach tematycznych, które zrzeszają osoby o wspólnych pasjach i zainteresowaniach. Miejmy nadzieję, że formuła wyzwań i nominacji skłoni użytkowników do podjęcia kroków, na które dotąd nie mieli odwagi i przyczyni się do ich rozwoju.