reklama
Marketerzy i twórcy internetowi mają ostatnio nie lada zabawę z mediami społecznościowymi. Z jednej bowiem strony serwisy mówią o wsparciu tej grupy internautów, z drugiej czynią wszystko, aby ich zasięgi były coraz mniejsze. Wtedy z pomocą mogą przyjść informacje o najlepszej porze publikacji posta.
Zamieszanie na profilach twórców
To skomplikowane – tak mogliby skwitować swoją relację z mediami społecznościowymi twórcy i marketerzy, gdyby przyszło im ustawić takową na Facebooku. Bo, owszem, social media to jedna z lepszych, tańszych i skuteczniejszych metod marketingu. Jednak na tej drodze często rodzi się wiele komplikacji, takich jak: ucinanie zasięgów, zamieszanie w komentarzach i grupach tematycznych czy niejako zmuszanie twórców i marketerów do reklam płatnych.
Bardzo często, osoby prowadzące media społecznościowe, nie zdają sobie również sprawy z tego jak istotne są godziny, w których publikowane są ich posty. Dlatego też, opierając się na jednym z blogów dotyczących mediów społecznościowych, rozpiszemy dokładnie dni i godziny, z podziałem na poszczególne serwisy tak, aby te zasięgi chociaż trochę mogły się zwiększyć.
Kiedy najlepiej wrzucać posty na Instagram?
Na Instagramie prym wiodą ostatnio posty sponsorowane, natomiast są dni i godziny, kiedy to mamy szansę chociaż lekko się przebić. Według najnowszych statystyk umieszczonych na infografice we wspomnianym wcześniej serwisie, posty najlepiej jest publikować w takie dni jak: poniedziałek, środa i czwartek. Z czego na pierwszym miejscu, bezsprzecznie jest środa, kiedy to zaangażowanie jest zdecydowanie największe. I tu, ważna może okazać się informacja, że większość użytkowników Instagrama korzysta z serwisu za pomocą telefonu, zatem stara się unikać przeglądania ich w trakcie pracy.
Najlepszymi godzinami są więc godziny lunchu, czyli pomiędzy 11:00-13:00 oraz po pracy, pomiędzy 19:00-21:00. Najgorszym dniem do publikacji postów według brytyjskiego serwisu jest niedziela – wówczas to zaangażowanie jest podobno znacznie mniejsze. Jeżeli chcemy opublikować post w sobotę, odpowiednią porą może okazać się godzina 17:00.
Kiedy najlepiej publikować na Facebooku?
Sytuacja na Facebooku, pomimo tego, że jest z Instagramem nierozerwalnie połączony, jest zupełnie inna. Tu z kolei najlepsze dni do publikacji to czwartek, piątek, sobota i niedziela. Najodpowiedniejszymi godzinami w tym przypadku są zaś te, pomiędzy 13:00-16:00. Godziny te nie są przypadkowe, ponieważ najwięcej użytkowników korzysta z serwisu z poziomu komputera, a więc sprawdza powiadomienia i przegląda feed w pracy. Nie zmienia to jednak faktu, że to właśnie w weekend możemy liczyć na największe zaangażowanie odbiorców.
A jeżeli chcemy maksymalnie zwiększyć swoje szanse, powinniśmy postawić na godzinę 15:00 w niedzielę. Najgorszym dniem do publikacji posta na Facebooku jest wedle danych wtorek.
Kiedy najlepiej publikować na LinkedIn?
Nikogo nie powinno raczej dziwić to, że najgorszy czas do publikacji na tym serwisie jest w weekend. Z racji jego biznesowego charakteru, w te dni ruch w serwisie jest dużo niższy. Zaś do najlepszych dni możemy zaliczyć wtorek, środę i czwartek. Godziny, kiedy to zaangażowanie jest największe to pomiędzy 10:00-11:00.
Kiedy najlepiej publikować na Twitterze?
Twitter jest zdecydowanie serwisem, na którym o to zaangażowanie należy martwić się jedynie podczas weekendu. Najlepszym dniem jest w tym przypadku wtorek i to zaangażowanie powinno być największe. Natomiast w poniedziałek, wtorek, środę, czwartek i piątek również nie powinniśmy czuć się rozczarowani. Godziny, o których warto publikować to pomiędzy 10:00-11:00.
Co ciekawe, ostatnio to właśnie na Twittera przenosi się wiele gwiazd, marek i twórców internetowych, ponieważ warunki Twittera są na ten moment najbardziej im sprzyjające.
Kiedy najlepiej publikować na YouTube?
Na serwisie YouTube nie ma zaś jednego, konkretnego dnia, który byłby najgorszy dla publikacji materiałów. Najlepsze godziny udostępniania filmów w tygodniu, to pomiędzy 11:00-16:00. Natomiast w weekend pomiędzy 9:00-11:00. Dniami, kiedy to najlepiej jest wrzucać wideo na YouTube jest czwartek i piątek. Należy także pamiętać, że najwięcej widzów platforma przyciąga w weekend.
Zwieńczenie ciężkiej pracy
Posty marek czy twórców często mają za zadanie przyciągnąć odbiorcę. Dlatego należy pomóc sobie w mediach społecznościowych na tyle, na ile jest to możliwe. Pomimo licznych komplikacji, jakie na tej drodze się pojawiają, warto zwrócić uwagę na takie szczegóły, jak dni i godziny, o których planujemy dodać kolejny post, czy wideo.
Całą publikację i dedykowaną infografikę możecie zobaczyć TU, do czego również bardzo zachęcamy.