X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Nowe raporty pokazują jak silny wpływ na pokolenie Z ma muzyka na TikToku i Spotify

Najnowsze raporty pokazują, jak silny wpływ na osoby z pokolenia Z ma muzyka, zwłaszcza na TikToku i Spotify.

Nowe raporty pokazują jak silny wpływ na pokolenie Z ma muzyka na TikToku i Spotifyźródło: shutterstock.com

reklama


W dwóch nowych raportach znajdziemy informację na temat znaczenie muzyki na TikToku i Spotify dla pokolenia Z. Dzięki niej, młodzi ludzie mogą lepiej poznać samych siebie, jak i swoich bliskich. Tym samym również napędzając ten rynek i wpływy poszczególnych osób w przemyśle muzycznym.

TikTok, rynek muzyczny, a pokolenie Z

Raport, który niedawno się ukazał, pokazuje jak ogromny wpływ na pokolenie Z ma TikTok. Tym samym, młodzi ludzie z tej grupy wiekowej są w stanie napędzić rynek muzyczny i to w znacznym stopniu. W raporcie znajdziemy bowiem informacje, że aż 52% osób w wieku 13-23 lata, korzysta z tych mediów lub serwisów, gdzie możliwe jest nakręcenie krótkich klipów wideo, w tym TikToka. Dodatkowo, aż 48% z nich, jest czynnymi konsumentami tych treści, a co za tym idzie, napędzają rynek muzyczny. Dowodem na to, może być chociażby sukces tej oto piosenki.

Utrzymywała się ona na szczycie Billboard 100 aż przez 19 tygodni, w dużej mierze właśnie dzięki aplikacji TikTok. Co więcej, wielu muzyków, nawet tych, których obecności na TikToku byśmy się nie spodziewali, zaczęło zakładać w aplikacji swoje konta i być czynnymi użytkownikami. Tu z kolei, doskonałym przykładem jest Jason Derulo, który specjalnie pod tę aplikację wypuścił kilka piosenek, zresztą z ogromnym sukcesem nie tylko na TikToku, ale też w stacjach radiowych. Co ciekawe, muzyk jest tak aktywny w aplikacji, że wielu radiowców zaczęło przedstawiać go jako tiktokera, co często musi być prostowane przez współprowadzących, a nawet samego Jasona Derulo. Nie zmienia to jednak faktu wielkiego powodzenia zarówno piosenki, jak i tańca proponowanego w piosence “Savage Love”.

Ciekawy może okazać się również sukces zespołu BTS, który również z TikToka przeniósł się, np. do stacji telewizyjnych czy radiowych. Jak widać – dla muzyki i twórców chcących odnaleźć swoje miejsce na rynku muzycznym, TikTok to doskonałe miejsce na promocję i rozwój.

Muzyka łączy ludzi i pokolenia

Innym, równie ciekawym badaniem jest raport pokazujący w jaki sposób młodzi ludzie z pokolenia Z, łączą się ze znajomymi za pomocą muzyki. Zwłaszcza w okresie pandemii, zarówno pokolenie Z jak i Millenialsi, publikują swoje propozycje w social mediach lub łączą się w grupy na podstawie upodobań muzycznych. Taka informacja, jak i inne zawarte w tym raporcie, mogą okazać się pomocne dla marketerów. Spotify stworzyło bowiem aż 5 katgorii trendó wśród odbiorców na platformie.

  • Generacja Z, która dopiero stawia swoje pierwsze kroki w muzyce
  • Odkrywający siebie,
  • Rodzinne słuchanie muzyki
  • Doświadczanie muzyki poważniejszej, starszej
  • Muzyka postępowa, ale nie stronnicza

Dlatego też, platforma sugeruje marketerom, aby w swoich planach uwzględnić dźwięki lub wykorzystać znany już ASMR. To na pewno przyciągnie do nich młodego odbiorcę. Dodatkowo, zachęca również do wspierania poszczególnych społeczności, bez względu na to, czy przyniesie to korzyści. Dodatkowo, jak wykazują owe badania, wciąż dla młodych ludzi istotne są wartości poznawcze. To znaczy, że chcą wiedzieć w jaki sposób coś powstało. Warto pamiętać również o mocy i sile muzyki łączącej pokolenia. Aż 61% respondentów stwierdziło, że za jej pomocą jest w stanie poznać i zrozumieć pokolenie swoich rodziców, a 78% rodziców mówi o wzmacnianiu więzi poprzez wspólne słuchanie tych samych utworów. Co więcej, 64% odbiorców w Australii używa muzyki również w celach terapeutycznych, aby walczyć ze swoimi lękami i stresem i odkrywania siebie na Spotify (62% muzyka, 64% podcasty).

Wartość dodana – muzyka

Dla marketerów te dwa raporty powinny stać się wskazówką d tego, w jaki sposób powinny wyglądać kampanie, zwłaszcza wtedy, gdy są skierowane do osób z pokolenia Z lub ich rodziców. Muzyka bowiem dla tej grupy wiekowej jest nieodłącznym, a wręcz jednym z najważniejszych elementów życia społecznego. To za jej pomocą zaczynają rozumieć siebie i poznawać innych. Tu również, mogą rozwijać się twórcy, na których również powinno zwracać się większą uwagę, ponieważ mogą okazać się dobrym źródłem dotarcia do młodych ludzi, jak i odpowiednią próbą zrozumienia ich tak, aby nie tylko do nich dotrzeć, ale również, jeżeli to konieczne – wyciągnąć do nich pomocną dłoń.

Promuj biznes na łamach SOCIALPRESS.pl!

Zobacz możliwości reklamy w portalu

Reklama


Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail