X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Oto Facebook Business Suite, czyli nowość dla małych firm

Światowy gigant uruchamia nową usługę dla małych biznesów - Facebook Business Suite. Dzięki niej zarządzanie obecnością na Facebooku i Instagramie będzie łatwiejsze.

Oto Facebook Business Suite, czyli nowość dla małych firmźródło: shutterstock.com

Facebook dostrzega znaczenie narzędzi cyfrowych w minimalizacji skutków kryzysu dla firm. Dlatego też firma uruchamia Facebook Business Suite – nowe narzędzie ułatwiające firmom zarządzanie stronami lub profilami na różnych aplikacjach giganta.

Facebook Business Suite

Podczas pandemii Facebook i możliwości promocji w sieci były kołem ratunkowych dla wielu firm. Kolejnym krokiem we wsparciu ich jest Facebook Business Suite, czyli nowe rozwiązanie, które ułatwia zarządzanie wszystkimi produktami Facebooka (Facebook, Instagram, WhatsApp, Messenger).

źródło: facebook.com

Pozwala ono na:

  • oszczędność czasu – umożliwiając publikowanie na Facebooku i Instagramie w tym samym czasie i zarządzanie postami w jednym miejscu, tak aby pozostać w kontakcie z obiema społecznościami,
  • bycie na bieżąco dzięki powiadomieniom i alertom z Facebooka i Instagrama w jednym miejscu, dzięki czemu przedsiębiorcy mogą sprawniej odpowiadać na pytania klientów,
  • pełniejszy wgląd w wyniki działań reklamowych i lepsze zrozumienie tego jakie komunikaty skutecznie trafiają do potencjalnych klientów.

Narzędzie Facebooka jest już dostępne dla małych firm na całym świecie. W przyszłym roku zostanie ono rozszerzony także na większe firmy.

Przedsiębiorstwa a a pandemia

Warto wspomnieć także, że Facebook opublikował kolejną aktualizację raportu “State of Small Business”. Przygotowano go we współpracy z Bankiem Światowym oraz OECD. Badanie zrealizowano na Facebooku w dniach 24-30 lipca 2020 r. wśród ponad 25 000 właścicieli firm, menedżerów i pracowników w ponad 50 rynkach.

Dane płynące z trzeciej fali badania pokazują stopniowe wychodzenie światowej gospodarki z pandemii oraz powrót firm do normalnej działalności. Odsetek przedsiębiorstw, które zawiesiły działalność ze względu na pandemię spadł w ciągu dwóch miesięcy z 26% do 16%.

Równocześnie, widoczny jest utrzymujący się wpływ pandemii na sprzedaż, zatrudnienie i ograniczenia finansowe małych i średnich przedsiębiorstw. Aż 58% działających firm na Facebooku odnotowało mniejsze przychody niż w 2019 roku. Co trzecia (33%) była zmuszona zredukować zatrudnienie w następstwie pandemii.

Firmy wychodzą z kryzysu

Tym razem badacze przyjrzeli się szczególnie dokładnie podejściu przedsiębiorców do sprzedaży w sieci. Sprawdzono, że:

  • 38% działających małych i średnich polskich przedsiębiorstw na Facebooku podało w lipcu (w porównaniu do 42% w maju i 42% w czerwcu), że w ciągu ostatniego miesiąc zrealizowały co najmniej 25% sprzedaży za pośrednictwem kanałów cyfrowych.
  • 28% działających małych i średnich polskich firm na Facebooku podało w lipcu (w porównaniu do 31% w maju i 31% w czerwcu), że 50% lub więcej ich sprzedaży zostało zrealizowane w ubiegłym miesiącu w formie cyfrowej.

Badania pokazuje również, że z kanałów cyfrowych korzystają także MŚP, które zostały zmuszone do zamknięcia. 25% zamkniętych przedsiębiorstw zadeklarowało, że buduje stronę internetową lub rozwija swoją obecność online. Liczba ta wyniosła co najmniej 20% we wszystkich regionach objętych próbą (zamknięcie oznacza aktywne zaprzestanie wszelkiej działalności przynoszącej dochód).

Sprawdzono również, że w przedsiębiorstwach młodszych niż 5 lat, prawdopodobieństwo, że co najmniej 25% lub więcej sprzedaży zostało zrealizowane za pośrednictwem kanałów cyfrowych, było większe.

Więcej informacji na stronie: https://dataforgood.fb.com/global-state-of-smb/.

Źródło: na podstawie informacji prasowej Facebooka

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail