X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Instagram wprowadza zmiany w transmisjach na żywo

Nowości w instagramowych transmisjach na żywo. Zmienia się m.in. ich długość oraz sposób archiwizacji.

Instagram wprowadza zmiany w transmisjach na żywoźródło: shutterstock.com

reklama


Okres pandemii i lockdownu przyczynił się do zwiększenia liczby prowadzonych transmisji na żywo. Twórcy internetowi postawili na ten format, aby utrzymać relacje ze swoimi odbiorcami. Marki także chętnie organizowały różnego typu transmisje, aby umilić czas obserwującym swoje profile. Doskonałym kanałem, który to umożliwiał był m.in. Instagram.

Liczba transmisji w samym USA wzrosła wówczas o 70% w stosunku do ich liczby przed pandemią. W obliczu tego twórcy aplikacji wprowadzili do niej kilka udogodnień.

Dłuższe relacje na żywo

Dotychczas transmisje na żywo mogły być prowadzone przez godzinę. Jak poinformował Vishal Shah, wiceprezydent ds. Produktu w Instagramie, od teraz ich limit został wydłużony – live’y mogą trwać 4 godziny.

Możliwość prowadzenia dłuższych relacji powinna być już dostępna, lecz Instagram twierdzi, że aby twórca mógł z tego korzystać nie może mieć naruszeń własności intelektualnej ani zasad społeczności na swoim koncie.

Zapisywanie live’ów

Drugą z ogłoszonych nowości jest możliwość archiwizowania transmisji przez 30 dni zanim zostanie ona usunięta. Dotychczas było to możliwe w prywatnym archiwum, ale konieczne było natychmiastowe opublikowanie jej po zakończeniu w IGTV. Od teraz archiwizacji materiałów będzie bliższa temu, jak wygląda to w przypadku Stories lub postów.

Zanim transmisja zostanie trwale usunięta, twórca może zapisać materiał lub go pobrać. To szczególnie ważne z perspektywy awarii lub nieuwagi twórcy – prowadzący będzie mógł zapisać lub pobrać ją później, a nie tuż po jej zakończeniu.

źródło: twitter.com/vishalshahis

Prowadzone transmisje widoczne w IGTV

Trzecią nowością jest widoczność aktualnie prowadzonych relacji w sekcji Odkrywaj tzw. instagramowej telewizji, czyli IGTV. W ten sposób użytkownicy będą mogli łatwiej dotrzeć do trwających transmisji.

Przypomnijmy, że w wcześniej w październiku pojawiła się informacja o nowych możliwościach zarabiania właśnie m.in. podczas relacji na żywo.

źródło: twitter.com/vishalshahis

Przedstawiciel Instagrama wskazał także, że celem tych zmian jest sprawienie, aby każdy twórca podążać za swoimi zainteresowaniami. Aby mógł docierać do odbiorców, angażować się w społeczność oraz budować biznes. Te trzy nowe możliwości są kolejny krokiem w kierunku dokonania tego.

Zmiana dotycząca live’ów ma także pomóc wszystkim tym, którzy prowadzą wydarzenia wirtualne m.in. zajęcia jogi, fitnessu, koncerty, wspólne gotowanie, e-kawę, pielęgnację krok po kroku, rozmowy na żywo i inne. Z pewnością uciesza ona wszystkich tych, którzy właśnie takie aktywności podejmują oraz tych, którzy je oglądają.

Promuj biznes na łamach SOCIALPRESS.pl!

Zobacz możliwości reklamy w portalu

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail