reklama
Oznaczanie postów partnerskich przez influencerów od zawsze budzi wielkie emocji wśród użytkowników. Tym bardziej, że w wielu przypadkach, takich oznaczeń po prostu brak. Dlatego Instagram postanowił wprowadzić nowe środki ochrony.
Influencerze! Oznaczaj posty partnerskie!
Zapewne co najmniej raz, każdy z nas natknął się na post jakiegoś influncera, z nieoznaczonym postem partnerskim lub sponsorowanym. Jest to rażące zwłaszcza wtedy, gdy dana osoba wręcz zasypuje odbiorcę nazwą jakiejś marki lub co gorsza, wkleja opis przygotowany przez markę, wraz z jej adnotacjami. Instagram postanowił powiedzieć temu stanowcze dość. Tym bardziej, że niedawno brytyjski Urząd do spraw Konkurencji i Rynków przeprowadził w tej sprawie odpowiedne dochodzenie. Okazało się wówczas, że wielu influencerów nie dodaje odpowiednich oznaczeń i w związku z tym, sam Instagram może zostać pociągnięty do odpowiedzialności prawnej. W związku z tym, dodał nowe sposoby na to, aby sprawdzić uczciwość influencerów i przejrzystość komunikatów dla ich odbiorców.
Zmiany Instagrama
Już w 2017 roku, Instagram wprowadził oznaczenia partnera biznesowego w poście.
Niestety, z czasem okazało się, że influencerzy nie korzystają z tych możliwości oznaczenia, lub robią to lecz w niewidocznym miejscu. Zaś zgodnie z prawem, współpraca partnerska powinna znajdować się w widocznym miejscu tak, aby inny użytkownik miał świadomość reklamy. Dlatego, w obawie przed konsekwencjami, Instagram wprowadził a nowe sposoby, a tym samym dwie nowe szanse na to, aby influencer jednak oznaczył powód dodania posta sponsorowanego. Dlatego przed jego dodaniem, osobom wpływowym pokaże się monit wraz z pytaniem czy post przypadkiem nie należy do sponsorowanych. A jeżeli i to nie zachęci influencerów do oznaczenia partnerstwa, Instagram postanowił opracować nowe algorytmy, pozwalające wykryć treści reklamowe, które nie zostały oznaczone.
Przejrzyste treści to podstawa
Taka zmiana zasługuje na pochwałę Instagrama, ponieważ rzeczywiście staram się poprawić dość trudną sytuację, gdzie influencer nie oznacza swojej współpracy. Co więcej, bardzo często w ten sposób, osoby wpływowe potrafią wprowadzić w błąd odbiorcę. W rezultacie, gdy te ukrywanie informacji wychodzi na jaw, na opinii traci nie tylko influencer, ale również marka. Dlatego marketerzy, oprócz wyboru odpowiedniego influencera i uniknięciu oszustw z ich strony (zobacz więcej), powinni również w przyszłości zwiększyć kontrolę na tym polu.