reklama
WhatsApp to od jakiegoś czasu już nie tylko komunikator, a również narzędzie biznesowe. W związku z tym, w aplikacji pojawiło się kilka nowych funkcji, które mają usprawnić procesy zakupowe, jak i obsługę klienta.
WhatsApp jako narzędzie biznesowe
Jak twierdzi WhatsApp, zmiany te mają być odpowiedzią na rosnący wzrost zainteresowania komunikatorami. Natomiast, jak dodaje, w całe tej sytuacji powinno się również zwracać uwagę na potencjał biznesowy tych komunikatorów. Dodatkowo, cały ten proces przyspieszyła pandemia, a twórcy aplikacji przeprowadzili badania, z których wynika, że wiadomość tekstowa to najchętniej wybierana forma komunikacji firmy z klientem. Stąd pomysł poszerzenia możliwości aplikacji WhatsApp Business.
Nowe funkcje biznesowe
Zmiany są trzy. Pierwsza z nich, dotyczy kwestii zakupowych. WhatsApp pozwoli bowiem teraz dokonywać zakupu bezpośrednio w czacie. Oznacza to, że gdy klient podczas przeglądania produktów będzie zainteresowany danym produktem, będzie mógł nabyć go bezpośrednio z poziomu aplikacji. Druga zmiana dotyczy usług hostingowych Facebooka. Dzięki temu, firmy będą mogły przechowywać i zarządzać komunikacją. Dzięki temu, będą one mogły sprzedawać produkty, aktualizować inwentarz, wysyłać błyskawiczne odpowiedzi na otrzymywane wiadomości, bez względu na to gdzie przebywają pracownicy. Ostatnia zmiana zaś, trzecia, dotyczyć będzie sprzedaży biznesowej. Jednak za tę opcję już firmy będą musiały zapłacić. WhatsApp twierdzi, że ma to pomóc firmie się rozwijać, a tym samym, ułatwić korzystanie z aplikacji firmom.
Na koniec prezentujemy również filmik zapowiadający te zmiany, przygotowany przez twórców aplikacji.
This is how easy we think messaging a business should be – seeing a store’s catalog in a chat, adding an item to your cart, placing your order and getting fast responses to questions. We are looking forward to bringing these experiences to more people on WhatsApp! pic.twitter.com/nkJyC3dOzg
— WhatsApp Inc. (@WhatsApp) October 22, 2020