reklama
Dla Pinteresta pandemia przyniosła kilka pozytywów. Jednym z nich jest wzrost liczby użytkowników o ponad 26 milionów aktywnych użytkowników. Dodatkowo, ten wzrost przyczynił się również do wzrostu przychodów platformy, co wynika z najnowszego raportu.
442 miliony aktywnych użytkowników
Najnowszy raport Pinteresta pokazuje, że znacznie wzrosła liczba jego użytkowników w III kwartale roku 2020.
Jak wynika z raportu, obecnie wynosi ona 442 miliony aktywnych użytkowników. A tempo wzrostu, nawet pomimo tego, że nie jest imponujące, wciąż jest lepsze niż to na innych mediach społecznościowych. Jak czytamy, efektem blokady jest traktowanie Pinteresta nie tylko jako miejsca inspiracji, a wręcz wirtualnego sklepu, a nawet centrum handlowego. Co ciekawe, platforma zauważyła również inny znaczący fakt. W gronie nowych użytkowników są bowiem przeważnie osoby poniżej 25 roku życia.
Wzrost przychodów o 58%
W kwestii przychodów Pinterest również ma się czym pochwalić. Wzrosły one bowiem aż o 58%. Za przyczynę, platforma uznaje zwiększenie liczby reklam i zainteresowania reklamodawców.
Przyczyn takiego stanu rzeczy jest kilka. Od pandemii, po protesty reklamodawców na Facebooku, w wyniku kampanii #StopHateForProfit. Jednak Facebook robi wszystko aby odbudować zaufanie względem odbiorców. Ciężko jednoznacznie więc stwierdzić, czy ta tendencja utrzyma się długi czas. Natomiast z całą pewnością możemy stwierdzić, że III kwartał roku 2020, należy właśnie do Pinteresta.