reklama
Święta Bożego Narodzenia już za moment. Jednak przed nami dwa dni zachęcające do zrobienia zakupów, czyli Black Friday i Cyber Monday. Ponieważ wielokrotnie ktoś zostawał oszukiwany podczas przedświątecznej gorączki zakupów, Facebook postanowił podjąć odpowiednie kroki.
Współpraca giganta z BBB
Facebookowi zależy na tym, aby jak najprężniej rozwijać swój potencjał e-commerce. Natomiast, niestety na tej wyboistej drodze jest jedna, bardzo duża przeszkoda – brak zaufania. Aby to jak najbardziej zniwelizować, gigant podjął współpracę z Better Business Bureau. Jak sam przyznaje, współpracował już wcześniej z BBB w ramach kampanii “Kupuj bezpiecznie, kupuj mądrze!”. Natomiast od 24 listopada, aż do końca grudnia, na Facebooku i Instagramie będą pojawiały się potrzebne wskazówki zakupowe. Wszystko po to, aby użytkownik samodzielnie mógł wykryć naruszenia w tym temacie i unikać ich na tyle, na ile będzie to możliwe. Wskazówki te, to również efekt współpracy z BBB, czyli nowa kampania – „Kupuj bezpiecznie, kupuj inteligentnie”.
Kampania to nie wszystko
Kampania to nie jedyny efekt współpracy Facebooka z BBB. Serwis podpisał również umowę, aby zostać członkiem-założycielem BBB Corporate Trust Council. Firmy tam należące wspólnie szukają rozwiązań kluczowych problemów konsumenta i przedsiębiorstwa. Dodatkowo, Facebook nawiązał również współpracę z National Advertising Division. Umożliwi to gigantowi zachęcanie marketerów do bardziej etycznych działań, jak i budowaniu zaufania na linii konsument – reklamodawca. A jeżeli medium chce coś znaczyć na rynku e-commerce, takie rozwiązania wydają się być nie tylko słuszne, co konieczne. I być może rzeczywiście realnie wpłyną na zmniejszenie nadużyć podczas dokonywania zakupów online.