X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Komu i czemu służą rankingi banków w internecie?

Kto przygotowuje rankingi banków w Polsce i komu mogą się one przydać?

Komu i czemu służą rankingi banków w internecie?źródło: shutterstock.com

Artykuł zewnętrzny

Wszelkiego rodzaju rankingi, to doskonała okazja dla firm na porównanie się z konkurencją, a dla klientów szansa na szybką ocenę, który podmiot przoduje w określonej dziedzinie, którego oferta jest najatrakcyjniejsza w interesującym ich zakresie. Jedną z branż, w której szczególnie ważny jest wybór produktu najlepiej dopasowanego do potrzeb klienta są finanse.

Co prawda znane powiedzenie mówi, że nieważne co mówią, ważne, by o nas mówili, ale w bankowości największe uznanie zdobywają ci, o których mówi się dobrze lub bardzo dobrze. Klienci chcą mieć bowiem pewność, że współpracują z rzetelnym podmiotem, które oferuje im optymalnie dobrane produkty i usługi w atrakcyjnej cenie.

Stąd rankingi kont osobistych, kart kredytowych, rachunków oszczędnościowych, kredytów gotówkowych i wiele, wiele innych. Istnieją też zestawienia, w których oceniane są nie poszczególne produkty, ale całe instytucje finansowe. Banki bardzo chętnie chwalą się na swoich stronach internetowych i w materiałach marketingowych wysokimi miejscami, zdobytymi nagrodami.

Spójrzmy, kto przygotowuje rankingi związane z finansami i komu służą płynące z nich wnioski.

Kto przygotowuje rankingi banków w Polsce?

Przygotowywanie różnego rodzaju zestawień, to przede wszystkim domena dziennikarzy, zarówno tych z prasy drukowanej, radia, telewizji, jak i mediów internetowych. Niektóre redakcje opracowują swoje zestawienia od wielu lat i zyskały one już określoną renomę. Wręczenie nagród dla laureatów często odbywa się podczas uroczystych gali, które są wcześniej zapowiadane a później obszernie relacjonowane.

Inne rankingi, choć mniej znane, też są bardzo wartościowe, gdyż często zwracają uwagę na specyficzny wycinek bankowej działalności, który może być bardzo istotny dla określonej grupy klientów. Dzięki temu zyskują oni narzędzie do szybkiego porównania usług, których odnalezienie na stronie banków może nie być łatwe.

Komu przyda się ranking banków?

Skoro rankingi banków sporządzane są w oparciu o różne kryteria, więc grono ich odbiorców może być bardzo szerokie. Z pewnością są wśród nich osoby zainteresowane konkretnymi produktami czy usługami bankowymi. Znaczną grupę stanowią też analitycy, ekonomiści czy studenci tworzący opracowania z dziedziny finansów. Same instytucje finansowane są zainteresowane rankingami pokazującymi je w kontekście podejmowanych przez nie działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu (troska o środowisko, działalność charytatywna/sponsoringowa, programy stypendialne), atrakcyjności jako pracodawcy czy innowacyjności wprowadzanych rozwiązań produktowych.

Porównanie ofert banków – kryteria

Można sobie wyobrazić ranking banków pod kątem każdego z aspektów ich działalności, o ile tylko uda się stworzyć rzetelne i obiektywne kryteria oceny. Możliwości jest naprawdę wiele – suma założonych lokat lub udzielonych kredytów, liczba prowadzonych kont osobistych lub firmowych, kwoty przeznaczone na działalność społeczną, wielkość zatrudnienia, zarobki prezesów itd.

Przeciętnego Polaka najbardziej jednak interesują rankingi produktów finansowych, z których korzysta na co dzień – konta osobiste i firmowe, lokaty, szeroko rozumiana oferta kredytowa (np. kredyty gotówkowe, kredyty hipoteczne, karty kredytowe) czy walutowa (m.in. konta walutowe, karty wielowalutowe, dostępność kantoru walutowego, stosowane spready).

W takich zestawieniach znaczącą rolę gra wysokość opłat za korzystanie z danego produktu czy usługi, możliwość uniknięcia tych kosztów, łatwość skorzystania/załatwienia formalności. Do najczęściej uwzględnianych w rankingach należą opłata za prowadzenie rachunku, koszt wypłaty gotówki w placówce i w bankomatach, prowizja za przelewy. Nie bez znaczenia są także różne rodzaju udogodnienia (np. różnorodność płatności mobilnych, wszechstronność i intuicyjność aplikacji mobilnej), a także dodatki (m.in. programy rabatowe, ubezpieczenia).

Promocje też są ważne

Najbardziej kompletne zestawienia uwzględniają także częstotliwość i atrakcyjność promocji organizowanych dla nowych i obecnych klientów. Zwłaszcza przygotowywanie akcji dla tej drugiej grupy wiele mówi o danej instytucji. Pokazuje, czy zależy jej tylko na sprzedaży swoich usług, czy też dba również o zadowolenie tych, którzy już z nią współpracują.

Jednym z serwisów, który zapewnia kompleksowe porównanie ofert banków jest Moneteo.com. Przygotowywane przez ten serwis rankingi oparte są o analizę bardzo wielu elementów nieustannie monitorowanych przez zespół redakcyjny, dzięki czemu zawsze otrzymujesz porównanie aktualnych propozycji różnych instytucji finansowych. Przejrzysta prezentacja parametrów ofert sprzyja szybkiemu zapoznaniu się z nimi, skraca proces podejmowania decyzji.

Spójrz, oceń, wybierz

Jak wypada mój bank na tle rynku? Gdzie najlepiej ulokować oszczędności, by pracowały na wysoki procent? W którym banku znajdę bezpłatne konto/atrakcyjny kredyt gotówkowy? To tylko przykłady pytań, na które znajdziesz odpowiedź korzystając z rankingów internetowych. Warto do nich zaglądać od czasu do czasu, by sprawdzić, czy nie znajdziesz oferty atrakcyjniejszej od tej, z której obecnie korzystasz, może na dodatek z premią na dobry początek współpracy.

Artykuł zewnętrzny

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail