X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

TikTok pozostaje najchętniej pobieraną aplikacją w I kwartale 2021 roku

Najnowszy raport App Annie pokazuje, że TikTok znalazł się na czele najchętniej pobieranych aplikacji za I kwartał 2021 roku. Wzrosły również nasze wydatki w Google Play i App Store.

TikTok pozostaje najchętniej pobieraną aplikacją w I kwartale 2021 rokuźródło: shutterstock.com

reklama


Coraz więcej osób pobiera aplikację TikTok. Można więc stwierdzić, że popularność platformy utrzymuje się na wysokiej pozycji. Niestety, nie przekłada się to jeszcze na aktywność użytkowników.

TikTok na czele

Obserwując konta internetowych twórców, w okresie pandemii dało się zauważyć wzmożone zainteresowanie TikTokiem. Zatem wraz z nimi, na platformie tej zaczęli pojawiać się również ich obserwatorzy. To z kolei przełożyło się na wzrost współczynnika pobrań aplikacji z App Store i Google Play. I dokładnie te dane potwierdza raport App Annie.

źródło: appannie.com

Jak widać na powyższych zrzutach ekranu, na kolejnych pozycjach względem pobrań wciąż utrzymują się Facebook, Instagram i Messenger. Co również nie jest dziwne, ponieważ lockdown znacznie wpływa na podjęcie takich decyzji. Niestety, popularność TikToka w kwestii pobrań, nie przekłada się na aktywność użytkowników w ciągu miesiąca. Tu, dalej na pierwszym miejscu znajduje się Facebook. Zaraz za nim widzimy WhatsAppa, Messengera i Instagrama. W tej kategorii, TikTok zajmuje dopiero 8 miejsce.

Lockdown = większe wydatki na aplikacje

Siedzimy w domu, a nasz kontakt ze znajomymi jest bardzo ograniczony. Efekt? Cały swój wolny czas poświęcamy w dużej mierze na kontakt online. W związku z tym, pobieramy aplikacje. Raport App Annie wykazał również, że nasze wydatki na aplikacje wzrosły aż o 40% w ciągu roku. W samym Google Play i App Store, użytkownicy zostawili bowiem aż 32 miliardy dolarów, w I kwartale 2021 roku.

źródło: appannie.com

Na co warto zwrócić uwagę?

Przede wszystkim, takie badania mogą okazać się bardzo użyteczne dla marketerów. Dzięki nim bowiem widać, w jakie aplikacje wciąż warto inwestować. Pomimo braku sympatii do niektórych aplikacji, warto jednak nie bagatelizować ich obecności na rynku. Doskonale pokazuje to przykład TikToka, któremu na początku niewielu wróżyło długą karierę. Tymczasem, to właśnie na tę aplikację postawiło wiele marek, nie tylko podczas pandemii, ale również długo przed nią. A przecież musimy pamiętać, że e-commerce ma się coraz lepiej, a końca pandemii niestety wciąż nie widać. Dlatego też marki powinny skierować swój wzrok w kierunku promocji na social media, jeżeli jeszcze tego nie zrobiły, a na pewno nie będą żałować.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail