TikTok, aby wspierać życzliwość na platformie, rusza z globalną kampanią #CreateKindness. Poprzez serię filmów animowanych, które przygotowali znani twórcy platformy oraz hashtag challenge TikTok chce inspirować swoich użytkowników do bycia życzliwym, a tym samym zaznaczyć, że jest platformą, w której każdy użytkownik może czuć się bezpiecznie.
W TikTok stale pracujemy i dokładamy starań, aby tworzyć przyjazne środowisko dla naszej globalnej społeczności, a w ciągu ostatniego roku wprowadziliśmy szereg funkcji mających na celu promowanie życzliwości i zapobieganie zastraszaniu. Dziś robimy kolejny krok, uruchamiając #CreateKindness – globalną kampanię i kreatywną serię wideo, której celem jest podnoszenie świadomości na temat zastraszania w sieci oraz tego, jak wszyscy możemy kierować się życzliwością – powiedziała Sylwia Chada, General Manager TikTok w Polsce i Europie Centralnej.
Za aktywnością na platformie stoją prawdziwe historie
W ramach zaangażowania w promowanie życzliwości online, TikTok uruchomił na koncie @TikTokTips animowaną serię wideo, która opowiada prawdziwe i osobiste historie sześciu twórców-animatorów, których odmienne style animacji uzupełniają ich różnorodne doświadczenia. W swoich filmach ci utalentowani twórcy przedstawiają perspektywy przeciwdziałania zastraszaniu, pokazują niezamierzony wpływ, jaki może mieć to szkodliwe zachowanie, i przypominają dlaczego tak ważne jest, aby mu zapobiegać.
- W “Block the Bullies” („Zablokuj prześladowców”), @milkymichii ujawnia, jak radzi sobie z niemiłymi Duetami.
- W introspekcyjnym “Why Would You…” („Dlaczego chcesz..”), @recokh wyjaśnia, jak jego niepewność kryje się za pragnieniem bycia niemiłym dla innych i jak radzić sobie z tymi uczuciami.
- W “I Want to Hold On To” („Komentarze, których chce się trzymać”), @kellyemmrich dzieli się tym, jak przezwyciężyć negatywne komentarze, skupiając się na społecznościach, które są życzliwe.
- W “Walk Away” („Zostaw to za sobą”), @amyrightmeow radzi, jak poradzić sobie z ludźmi celowo przeinaczającymi publikowane przez nich treści.
- W “Power of Words” („Potęga słów”) @rosie.gif pokazuje wpływ, jaki mogą mieć mikroagresje i zachęca ludzi do zastanowienia się, zanim opublikują post.
- W “What We Don’t See” („Czego nie widzimy”), @science zachęca ludzi do traktowania siebie nawzajem z troską i współczuciem.
Używając swoich charakterystycznych stylów animacji i głosów oraz ujawniając się na końcu filmów, twórcy ci przekazują ważne przesłanie: za każdym kontem kryje się prawdziwa osoba, która zasługuje na życzliwość i szacunek.
Szerzenie życzliwości na TikTok
Dla TikToka ważnym jest, aby globalna społeczność platformy rozwijała się, bazując na życzliwości i trosce o innych. Filmy z hashtagami związanymi z życzliwością, takimi jak #love, #kindness, #milosc czy #dobro uzyskały ponad 400 miliardów wyświetleń i wygenerowały prawie 50 miliardów kreacji wideo na całym świecie.
Naklejki z sercem i kreatywne efekty również należą do najpopularniejszych funkcji wykorzystywanych na TikToku do celebrowania życzliwości. W ciągu ostatniego roku zostały one dodane do ponad 2 miliardów filmów na całym świecie.
„TikTok to aplikacja, w której każdy znajdzie coś dla siebie. To kompletna różnorodność i mnóstwo talentów, nawet tych nietypowych. Same również świetnie się na tym TikToku odnajdujemy i czujemy swobodę w pokazywaniu naszego życia. Podobno szczęście to jedyna rzecz, która się mnoży, gdy się nią dzieli. Więc my chcemy dzielić się z ludźmi dobrym humorem i dużą dawką miłości” – mówią Power Girls (@way.of.blonde i @maschines_official), które łącznie zgromadziły już ponad 650 tys. fanów na platformie.
„TikTok jest chyba pierwszą platformą, która ma w swojej społeczności osoby z tak wielu środowisk, które nie boją się publikować treści. Być może dzięki temu łatwiej jest użytkownikom akceptować wszelkie odmienności u innych. Społeczność TikToka jest wspierająca, przede wszystkim dlatego, że jest bardzo zaangażowana w to co dzieje się na platformie. Jeżeli tylko jesteś dobrą osobą i masz dobre zamiary, to na pewno otrzymasz wsparcie na TikToku” – mówi @charazinsky (1,5 miliona obserwujących na TikToku).
Wspieranie życzliwości na TikToku
Oprócz filmów wideo, aby inspirować do tworzenia treści promujących życzliwość TikTok przygotował hashtag challenge #CreateKindness, w którym użytkownicy będą dzielić się wzruszającymi momentami i komentarzami, które inspirują do szerzenia życzliwości. Poprzez tę kampanię TikTok chce zachęcać swoją globalną społeczność do wybierania, celebrowania i tworzenia dobra oraz bycia życzliwym, każdego dnia.
Źródło: informacja prasowa TikToka