reklama
W 2020 r. ponad połowa przedsiębiorstw w Polsce rozpoczęła lub zwiększyła sprzedaż on-line, aby utrzymać pewien poziomu przychodów. W konsekwencji, rodzimy rynek e-commerce wzrósł o ponad jedną trzecią (35%). Dwie trzecie małych i średnich firm postrzega Facebooka jako odpowiednie i skuteczne miejsce do zdobywania nowych klientów, ale wiele z nich nie posiada wiedzy o bardziej zaawansowanych opcjach reklamowych na platformie.
Seria wideoporadników #FirmaNaNowo z Facebookiem ma zmienić tę sytuację i dostarczyć rzetelnej, profesjonalnej wiedzy na temat opcji sprzedażowych na Facebooku. Pierwszy odcinek do obejrzenia od 28 czerwca na stronie Przestrzeń from Facebook.
Konta firmowe na Facebooku
Założenie firmowego profilu na Facebooku, czy podstawowa umiejętność tworzenia kampanii w Menedżerze reklam od dawna nie wystarczają już do sprostania coraz wyższym oczekiwaniom i potrzebom klientów. Żeby utrzymać się na rynku, szczególnie w trakcie pandemii, mniejsi gracze muszą działać jeszcze szybciej i jeszcze efektywniej.
63% małych i średnich przedsiębiorców w Polsce twierdzi, że korzystanie z Facebooka daje im lepszy dostęp do nowych klientów. Więcej niż 50% uważa, że Facebook przyczynia się do poprawy satysfakcji konsumentów. W rozmowach z ekspertami przyznają jednak, że znajomości narzędzi i usług platformy uczą się „na własnych błędach” i bez profesjonalnego wsparcia, co nie pozwala im na osiągnięcie satysfakcjonujących rezultatów ani analizowanie skuteczności podejmowanych działań. Ostatnie miesiące wpłynęły na znaczne przyspieszenie tempa zmian. Aby skutecznie docierać do swoich odbiorców i rozwijać swój biznes, przedsiębiorcy powinni świadomie korzystać z tego, co oferuje im ekosystem Facebooka.
#FirmaNaNowo
#FirmaNaNowo z Facebookiem to program, w którym małe firmy przechodzą internetowe rewolucje pod okiem profesjonalisty. Wraz z dedykowany ekspertem w dziedzinie marketingu i sprzedaży online, w przyjaznej, luźnej atmosferze wspólnie szukają rozwiązań odpowiednich dla ich biznesu. Efektem tych rozmów i konsultacji są wideo przewodniki publikowane na stronie na Facebooku – Przestrzeń from Facebook. To dawka wiedzy zarówno dla doświadczonych e-biznesów, jak i dla właścicieli firm, którzy dopiero rozpoczynają internetową przygodę. Pierwszy z odcinków pojawił się 28 czerwca (poniedziałek).
Jak dodaje Jakub Turowski, szef zespołu ds. polityki publicznej Facebooka w Polsce, krajach bałtyckich, Rumunii i Bułgarii: Facebook oferuje polskim przedsiębiorcom wiele możliwości rozwoju w zakresie prowadzenia biznesu online, między innymi cykle bezpłatnych szkoleń czy webinariów. Ostatnie miesiące jednak znacznie wpłynęły na rynek firm działających w świecie online, ponieważ pojawiły się nowe wyzwania i potrzeby. Wszystko dzieje się bardzo dynamicznie, dlatego formuła nowego programu #FirmaNaNowo z Facebookiem wpisuje się ten krajobraz biznesowy.
O programie
W trakcie każdego z odcinków programu #FirmaNaNowo z Facebookiem właściciele wyselekcjonowanych firm uczą się m.in. jak docierać do nowych klientów, tworzyć angażujące treści, a także jak zainteresować swoimi produktami osoby spoza Polski. Wśród bohaterów:
- właściciele zlokalizowanej w Rybniku, jednej z najstarszych firm spadochronowych w Polsce (Małgorzata i Kamila Purowie),
- edukatorka rodzicielska i autorka warsztatów pozytywnego wychowania (Darina Asiedu);
- właścicielki marki miejskich, kolorowych i ekologicznych ubrań z lnu (Monika Urzoń i Karolina Jakoweńko).
Doradzają im: Paweł Panawa, specjalista w efektywnym wykorzystywaniu Facebooka i Instagrama w celach reklamowych; Sylwia Barthel de Weydenthal, bizneswoman z 20-letnim stażem branży marketingowej i Mateusz Wyszyński, profesjonalny doradca lokalnych firm podczas wchodzenia na globalne rynki.
Prowadzącym każdego z odcinków jest Karol Paciorek – popularny twórca internetowy z 10-letnim doświadczeniem w branży, kojarzony z YouTubem i programami takimi jak „Imponderabilia” i „Lekko Stronniczy”.
Bezpłatne webinary
Pod koniec czerwca ruszy też trzecia seria bezpłatnych webinarów dla małych i średnich firm. Pierwszy z nich, „Zbuduj swoją obecność na Facebooku i Instagramie”, rozpoczęło się dziś, czyli 30 czerwca. Wszystkie szkolenia odbędą się online, na stronie na Facebooku: Przestrzeń from Facebook.
Źródło: informacja prasowa