X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Raport Snapchata pokazuje, czego użytkownicy wymagają od marek podczas Pride Month

Jesteśmy w trakcie trwania Miesiąca Dumy. Dlatego też Snapchat opublikował raport, który przedstawia w jaki sposób świętują jego użytkownicy i czego tak naprawdę oczekują od marek.

Raport Snapchata pokazuje, czego użytkownicy wymagają od marek podczas Pride Monthźródło: shutterstock.com

reklama


Właśnie obchodzimy Pride Month, czyli Miesiąc Dumy osób LGBTQ+. Dlatego też, Snapchat postanowił sprawdzić w jaki sposób świętują go użytkownicy. A tym samym, dowiedział się jaki mają stosunek do marek wspierających tę społeczność.

Jak świętują użytkownicy Snapchata?

Przede wszystkim, zacznijmy od tego, że badania Snapchata zostały przeprowadzone na około 5000 użytkowników Snapchata w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Norwegii, Holandii, Szwecji i Australii. I jak twierdzi aplikacja, użytkownicy coraz częściej chcą świętować Pride Month, tym samym integrując się ze społecznością osób LGBTQ+. Dodatkowo, co czytamy w raporcie, już 3 na 4 użytkowników, używa słowa inkluzyjność, aby opisać w ten sposób siebie i swoich znajomych. Jak jeszcze świętują osoby na Snapchacie?

źródło: snapchat.com

Jak widzimy na powyższym obrazku, wśród rodzajów świętowania znajdują się m.in. zakupy od marek inkluzyjnych i uczestnictwo w specjalnych wydarzeniach, związanych z Pride Month. Co ciekawe, punkty te użytkownicy Snapchata chcą widzieć w każdej dziedzinie – od zwykłych zakupów, po wydarzenia kulturalne czy te związane z muzyką.

Użytkownicy & marki

Nie powinno być tu zaskoczeniem, że użytkownicy coraz częściej nie ufają tym markom, które robią coś na pokaz lub tylko z poczucia obowiązku. Co nie mniej istotne, nie ufają również tym markom, które nie wykorzystują w pełni swojego potencjału w temacie szerzenia wiedzy, wsparcia i pomocy osobom LGBTQ+. W dodatku, już prawie połowa badanych wskazała, że chciałaby aby wszystkie marki wykazywały ten rodzaj wsparcia, nie tylko w okresie Pride Month. A już 1 n 3 pytanych przyznaje, że doszukuje się informacji na temat misji organizacji, a także jej pozostałych badań. Jeżeli nie wspierają tematów istotnych społecznie – nie decydują się na jakąkolwiek interakcję z tą marką.

źródło: snapchat.com

Równie ważnym elementem, co widać na powyższym obrazku, jest język jakim posługują się marki. Powinien być on dostępny, niewykluczający, z poszanowaniem każdej grupy jaka istnieje. Podobnie powinny wyglądać zdjęcia, które w wielu przypadkach również są zaprzeczeniem tego, czego oczekują odbiorcy. Efekt? Ponad jedna czwarta badanych przyznaje się do podejmowania działań społecznych, przekazywania darowizn czy brania udziału w wydarzeniach, jeżeli tylko poprosi ją o to marka, respektująca te zasady

Dlaczego warto to robić?

Zarówno marki, jak i marketerzy powinni jednak pamiętać, że w tym wszystkim nie jest najważniejsze to, jakie osiągną korzyści. Najważniejszy powinien być człowiek, bez względu na to jaki jest czy kogo kocha. To właśnie z myślą o innych ludziach, marki powinny chcieć się zmienić, aby nikt nie czuł się wykluczony. Tym bardziej, że czasami naprawdę wystarczy niewiele.

Do czego również my zachęcamy, zwłaszcza w tym czasie, który obecnie mamy, czyli Pride Month.

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail