reklama
Nowy raport Pinteresta nie napawa optymizmem. W ostatnich 3 miesiącach stracił on bowiem ponad 24 miliony użytkowników. Wynik ten może być o tyle szokujący, że aż w 11 poprzednich kwartałach, platforma kreatywna odnotowywała same wzrosty. Oto co może być przyczyną takiego stanu rzeczy.
Spadek liczby użytkowników
24 miliony użytkowników – dokładnie tyle stracił Pinterest w ciągu ostatnich trzech miesięcy. Dane te zostały przedstawione w najnowszym raporcie platformy, który regularnie pojawia się co kwartał.
Jak tę sytuację tłumaczy Pinterest? Według serwisu, za spadek ten odpowiada wprowadzenie szczepień oraz otworzenie się sklepów fizycznych. Dodaje również, że chociaż twórcy i analitycy spodziewali się nagłego spadku aktywności, nie przewidzieli aż tak ogromnej różnicy między I a II kwartałem. Natomiast tłumaczą to zniesieniem blokad i lockdownu, a wcześniejsze dane określają mianem nie do końca miarodajnych, ponieważ wynikały one z faktu, że wszyscy nagle zostali zamknięci w domach. W związku z tym, szukali sobie nowych zajęć w sieci. Dodatkowo, właśnie w tym czasie ludzie planowali remonty, zaczęli interesować się treściami opisującymi pomysły na DIY itd. Teraz natomiast, spragnieni pobytu w restauracjach, kinach czy miejscach kulturalnych – znacznie mniej korzystamy z internetu, a przy tym wychodzimy z domu.
Innym problemem wskazanym przez Pinteresta jest również powrót do zakupów stacjonarnych. Jak podaje platforma, największy spadek został odnotowany wśród tych użytkowników, którzy korzystali z urządzeń stacjonarnych, wymagających każdorazowego logowania. Co więcej, mniej osób szuka inspiracji za pośrednictwem aplikacji, ponieważ może sprawdzić lub zobaczyć je na żywo, w sklepie stacjonarnym. To z kolei może oznaczać, że nie wszyscy odnotowani użytkownicy Pinteresta są tak silni, jak mogłoby się to wydawać.
Jest jednak druga strona medalu. Ponieważ jak się okazuje, użytkownicy posiadający aplikację mobilną, chętnie wracają na platformę. Co możemy być również przydatną wiedzą dla Pinterestą i cenną wskazówką na przyszłość. Powinien on bowiem skupić się na rozwiązaniach mobilnych, aby jeszcze bardziej zmaksymalizować zaangażowanie tej grupy odbiorców.
Czego możemy spodziewać się w kolejnym kwartale?
Przewidywania na kolejne kwartały zapewne również nie będą zadowalające dla Pinteresta. Dlaczego? Ponieważ III kwartał to miesiące wakacyjne, kiedy to ludzie zaczęli wyjeżdżać na wakacje. W większości również wykorzystując zaległe urlopy z poprzedniego, pandemicznego roku. Nie oznacza to jednak, że Pinterest nie jest swego rodzaju potęgą. Rozwija się, walczy o prawa mniejszości wśród twórców, a tym samym przyciąga lub zachęca do pozostania na platformie nowych i stałych użytkowników. Nie zmienia to również faktu, że marketerzy w dalszym ciągu powinni zainteresować się rozwiązaniami dostępnymi na Pintereście. Natomiast muszą oni brać pod uwagę jeden, bardzo ważny aspekt. Liczba użytkowników Pinteresta jest zmienna, a obecnie wstąpiła w fazę spadku. I niestety, tak może jeszcze pozostać.