reklama
Na stronie Ray-Ban pojawiła się informacja, jakoby jutro miały się ukazać nowe, inteligentne okulary stworzone we współpracy z Facebookiem. Jest to już od dawna zapowiadany projekt giganta. Czego możemy się spodziewać?
Facebook i Ray-Ban
Nie tak dawno, na stronie Ray-Ban, pojawił się następujący baner.
Jest on mocno sugerujący i jasno przedstawia, że 9 września, czyli jutro, odbędzie się premiera wspólnego projektu marki z gigantem mediów społecznościowych. Co ciekawe, podobne informacje możemy znaleźć również u pracowników Facebooka. Starają się oni bowiem przedstawić działania, jakie można wykonać za pomocą nadchodzącego sprzętu.
— Boz (@boztank) September 6, 2021
Dodatkowo, warto wiedzieć, że to, co zobaczymy za pomocą okularów, będziemy mogli opublikować na naszych profilach w mediach społecznościowych. Podsumowując, będą one bardzo podobne do tych okularów, które kilka lat temu wypuścił na rynek Snapchat. Facebook ma jednak kilka asów w rękawie.
Okulary AR od Facebooka
Wielu miłośników AR czekało na te okulary od Facebooka już jakiś czas. Tym bardziej, że ten model będzie różnił się, również pod względem wyglądu, od wszystkich tych powstałych wcześniej. Okulary te zostały bowiem wyprodukowane we współpracy ze znaną i lubianą marką okularów – firmą Ray-Ban. Będą więc one miały również charakter modowy, co na pewno przyciągnie znacznie więcej odbiorców. Dodatkowo, długa praca nad produktem, zdaje się nam sugerować realizację zamierzeń giganta. Wśród nich wyświetlacz heads-up oraz zwiększoną integrację świata rzeczywistego z tym wykreowanym za pomocą AR. No i oczywiście, integracja z Facebookiem i Instagramem. Okulary te mogą stać się początkiem nowych filmów i relacji influencerów, twórców oraz ich naśladowców.
W naszych głowach zapewne rodzi się teraz jedno pytanie – jak wygląda kwestia prywatności. Sam gigant zapewnia, że nie ma się czym martwić, ponieważ wszystko zostało odpowiednio zabezpieczone. Natomiast jak to jest z tymi zapewnieniami, przekonaliśmy się już kilka razy. Mimo to, produkt na pewno znajdzie swoich odbiorców. Nie wiemy tylko czy będzie ich na tyle dużo, aby okulary te nazwać hitem, czy może powtórzy się sytuacja Snap’s Spectacles. I chociaż bardziej skłaniamy się ku drugiemu wariantowi wydarzeń, czas pokaże i być może bardzo nas zaskoczy.