W ubiegłym roku Facebook ogłosił nową funkcję łączącą wiadomości prywatne na Messengerze i Instagramie. Takie rozwiązanie ułatwiło użytkownikom pozostawanie w kontakcie bez zastanawiania się, z której aplikacji korzystają. Teraz poinformowano o kolejnej istotnej nowości – grupowej komunikacji między aplikacjami.
Czaty grupowe między aplikacjami
Grupowa komunikacja między aplikacjami pozwala rozpoczynać wspólne rozmowy z kontaktami na Messengerze i Instagramie. W ramach wspólnych czatów między aplikacjami możliwe jest dostosowanie wyglądu rozmów za pomocą motywów czatu oraz niestandardowych emoji.
Ankiety
To nie koniec nowości – w wiadomościach prywatnych na Instagramie oraz czatach pomiędzy Instagramem i Messengerem dostępne będą ankiety. Dzięki nim uczestnicy rozmów będą mogli wspólnie podejmować decyzje, np. o tym, do której restauracji pójdą.
Wskaźnik pisania
Na czatach grupowych dostępne są także wskaźniki pisania, które poinformują o tym, że inni użytkownicy piszą właśnie wiadomość.
Nowe motywy czatu
Twórcy Instagrama i Messengera mają świadomość, że ekspresja użytkowników jest ważna. Z tego powodu pracują nad nowymi motywami czatu. Przy okazji ogłoszenia nowości zaprezentowano kilka motywów. Jeden z nich jest związany z popularną estetyką bliską pokoleniu Z i nosi nazwę Cottagecore. Dostępny będzie także specjalny motyw inspirowany okładką nowego albumu J Balvin, który z pewnością przypadnie do gustu fanom artysty. Pojawi się również astrologiczny motyw związany z retrogradacją Merkurego, która obecnie trwa.
Wspólne oglądanie na Instagramie
Ostatnią z ogłoszonych nowości jest możliwość oglądania ulubionych treści z kanału głównego na Instagramie razem ze znajomymi. Aby to zrobić wystarczy rozpocząć grupowy czat wideo na Instagramie, przejść do posta, który chcemy się podzielić i udostępnić jego treść, by wspólnie oglądać materiał.
Zaprezentowane przez Facebooka funkcje to kolejny krok integrujący jego usługi. Pozostaje nam obserwować następne działania giganta i wdrażane przez niego rozwiązania dla zwiększania zaangażowania użytkowników oraz urozmaicenia komunikacji.
Źródło: na podstawie informacji prasowej Messengera