![Instagram wprowadza nowe opcje ułatwiające twórcom nawiązanie współpracy Instagram wprowadza nowe opcje ułatwiające twórcom nawiązanie współpracy](https://socialpress.pl/wp-content/themes/stylebook/timthumb.php?src=https%3A%2F%2Fsocialpress.pl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F10%2FiG-zmiany.jpg&q=90&w=795&zc=1)
reklama
Ponownie Instagram postanowił wesprzeć twórców i ułatwić im zarabianie pieniędzy w serwisie. W związku z tym, już niebawem pojawią się tam trzy nowe opcje. Wśród nich między innymi nowy folder w wiadomościach.
Zmiany na Instagramie
Na Instagramie pojawią się trzy nowe opcje, pomagające twórcom nawiązać współpracę. Pierwszą z nich, jest dodatkowy folder w skrzynce odbiorczej. Obok zakładki Główne, Ogólne i Prośby, pojawi się teraz również folder Partnerstwa.
![zrzut ekranu z nowym folderem](https://socialpress.pl/wp-content/uploads/2021/10/partenrstwa.png)
źródło: business.instagram.com
To właśnie w tym folderze, twórcy będą mogli znaleźć konkretne komunikaty na temat współprac. Podobnie jak w innych przypadkach, tak i tu, wiadomości będą poddane filtracji. W tym celu zostanie wykorzystany filtr z Facebook Brand Collabs Manager lub za pomocą opcji wyszukiwania marek. Ta druga opcja ułatwi kontakt z twórcami. Zwłaszcza tymi, którzy śledzą profil marki lub odpowiednio zaznaczyli, że są gotowi na to, aby rozpocząć z konkretną marką współpracę.
Kolejna opcja wprowadzoną przez Instagram jest związana z nowym sposobem promowania produktów wśród swoich odbiorców. Medium wprowadzi bowiem cyfrową witrynę sklepową.
![Zrzut ekranu z witryny sklepowej.](https://socialpress.pl/wp-content/uploads/2021/10/witryna-sklepowa.jpg)
źródło: business.instagram.com
Jak będzie to działało? Twórcy będą mogli niejako tworzyć wystawę produktów, które promują pod swoją własną wyrobioną marką osobistą. Tym samym, będą w stanie wyegzekwować większe zarobki od marki, z którą postanowili podjąć współpracę.
Ostatnią zaś zmianą, jest nowy format reklamowy w rolkach. Opcja jest bardzo podobna do tagów Branded Content na Instagramie dla Rolek, ale ze znacznikiem sponsorowane, a nie płatne partnerstwo. Pozwoli to jak najbardziej zmaksymalizować zaangażowanie twórców w reklamę, którą przygotowuje dla marki, a tym samym, zwiększy obopólny zysk.
Twórcy mają się coraz lepiej?
Social media widzą jak istotną rolę odgrywają twórcy i influencerzy, dlatego starają się nie tylko ich wspierać, ale również walczą o ich uwagę. Instagram na tym polu ma trudnego rywala, jakim jest TikTok. Natomiast nowe rozwiązania mogą przynieść dużo korzyści. I to zarówno dla platformy, jak i dla twórców. Nowe opcje mają być wprowadzane sukcesywnie, więc zapewne w naszym kraju przyjdzie na nie jeszcze trochę poczekać. Wstępnie szacuje się, że gigant chce zakończyć wprowadzanie zmian jeszcze do końca tego roku. Zatem marki, twórcy i reklamodawcy powinni dokładnie przemyśleć w jaki sposób chcą wykorzystać szanse dane przez medium. Tak, aby gdy tylko zostaną one wprowadzone, nie pozostać w tyle.