reklama
Content marketing jest niezwykle skuteczny. Natomiast decydując się na tę formę promocji, należy wiedzieć, w jaki sposób mierzyć jej efektywność. Odpowiedź na to pytanie na pewno znajdziemy w wynikach badania Stowarzyszenia Content Marketing Polska. Zostało ono przeprowadzone z myślą o osobach zainteresowanych tą dziedziną marketingu, jak również działach marketingowych, agencjach digital oraz wydawcach on-line.
Kilka słów o badaniu
Badanie zostało przeprowadzone przez Stowarzyszenie Content Marketing Polska w okresie 1 sierpnia – 15 września 2021 na platformie surveymonkey.com, a jego realizacją zajęła się firma iSlay. Objęło ono aż 153 ekspertów marketingu internetowego. Jego celem było zmierzenie wykorzystania różnych technik badawczych w Polsce. Badani otrzymali do wypełnienia ankiety. Każda z nich składała się z 6 pytań, z czego trzy pytania dawały możliwość wielokrotnego wyboru. Honorowy patronat nad badaniem sprawuje IAB Polska, a SocialPress jest patronem medialnym.
Analityka treści
Mierzenie treści jest niezwykle istotne. Dlaczego? W ten sposób możemy się bowiem przekona
Reklama
ć, czy działania, jakie podejmujemy, mają w ogóle sens. Nie inaczej jest również w przypadku content marketingu. Natomiast niedawne badania przeprowadzone przez International Content Marketing Forum nie napawały optymizmem w tej sferze. Wykazało ono, że bardzo dużo firm nie posiada żadnych systemów analitycznych. Nieco lepiej natomiast wygląda kwestia posiadania narzędzi analitycznych w raporcie SCMP. Już 76% przyznało się do posiadania takich systemów.
Mając taką wiedzę, SCMP zapytało również o sposoby badania odbiorców, jak również rodzaje wykorzystywanych w tym celu narzędzi. Tu wyniki okazały się naprawdę interesujące.
Jak widzimy na powyższym wykresie, w kwestii badania zaangażowania na stronie www, najważniejszy dla badanych jest czas spędzony na stronie oraz liczba odsłon. Najmniej badanym zagadnieniem jest zaś prędkość scrollowania. Ten wskaźnik wskazało jedynie 17% ankietowanych.
SCMP zwróciło również uwagę na badanie zaangażowania w postaci udostępniania treści w social mediach oraz wiadomości e-mail. Tutaj aż 65% ankietowanych zaznaczyło odpowiedź twierdzącą. Co może cieszyć, zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, jak wiele treści udostępniamy za pomocą tych kanałów.
Sztuczny ruch na stronie i błędy
Sztuczny ruch na stronie i błędy to kolejne aspekty, na które zwrócono uwagę w raporcie: Jak mierzymy content marketing? Podsumowanie wyników badań 2021. Badanie pokazuje, że sztuczny ruch na stronie odgrywa istotną rolę w content marketingu. Natomiast aż 66% ankietowanych przyznaje się do braku badań w tym zakresie. Powodem może być pogląd dotyczący negatywnego wpływu sztucznego ruchu na stronie na reklamę oraz brak wiedzy na temat jego wpływu na content marketing.
Równie ciekawa jest statystyka dotycząca błędów na stronie. Nie bada ich aż 48% marketerów zarządzających swoimi własnymi stronami. W rezultacie może doprowadzić to nie tylko do braku ładowania się treści, ale również braku odnotowanych czynności w serwisie.
Dlaczego warto zapoznać się z raportem?
Raport przygotowany przez Stowarzyszenie Content Marketing Polska powinien stać się lekturą obowiązkową dla każdego marketera. Zwraca on bowiem uwagę na elementy, które należy monitorować. Pokazuje, jakie aspekty content marketingu monitorują marketerzy w odniesieniu do działań content marketingowych.
ContentHouse: Full Service Content Marketing
Zobacz nasze case studies
Twórcy internetowi, wydawcy oraz marketerzy powinni baczniej przyglądać się publikowanym przez siebie treściom i nie tylko zwracać uwagę na optymalizację podczas ich dodawania, ale również mierzyć ich skuteczność. A nie da się tego zrobić bez skutecznej kontroli treści, jak również kanałów, wyszukiwarki i samej strony, na której je publikujemy.
SOCIALPRESS jest patronem medialnym badania.
Reklama