X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Czy założenie sklepu internetowego to bardzo długi proces?

Oto kilka kroków, które dostarczą wiedzy na temat tego, jak założyć sklep internetowy.

Czy założenie sklepu internetowego to bardzo długi proces?źródło: materiały Partnera

Artykuł Partnera

Zakupy przez Internet cieszą się obecnie ogromną popularnością. Polacy bardzo chętnie korzystają z oferty e-shopów, ponieważ dzięki temu, nie tylko oszczędzają czas, ale także zyskują właściwie nieograniczone możliwości wyboru. Z tego też powodu, sklepy internetowe są dobrym pomysłem na własną firmę i coraz częściej są one uruchamiane, zarówno przez dużych przedsiębiorców, jak i osoby, które szukają inicjatyw na własny biznes. Ponieważ jednak realizacja tego typu pomysłu wymaga spełnienia kilku warunków, warto je na początku przeanalizować i zastanowić się, jak założyć sklep internetowy?

Po pierwsze – produkt!

Posiadając dziś dostęp do Internetu, założenie e-shopu to wcale nie trudna sprawa,, która wcale nie zajmuje dużo czasu. O wiele ważniejsze jest (w kontekście ogromnej konkurencji rynkowej), co będzie w tym sklepie sprzedawane. Warto postawić na produkty unikalne, wyróżniające się spośród innych. Tak naprawdę wszystko zależy od oczekiwań właściciela – im jest on bardziej nastawiony na sukces, tym oferta powinna być bardziej wyjątkowa. Należy jednak wiedzieć, że prawo nie pozwala na sprzedaż niektórych pozycji, jak np. broń, amunicja, leki, substancje uzależniające, materiały wybuchowe czy waluty.

Po drugie – rodzaj działalności

Zastanawiając się nad pytaniem „jak założyć sklep internetowy”, warto również przemyśleć formę prowadzenia firmy – możliwe są właściwie wszystkie opcje za wyjątkiem spółki partnerskiej. Należy zatem przeanalizować dostępne warianty i dopasować najdogodniejszą formę do własnych potrzeb. Istotnym jest tu również zaznaczenie odpowiedniego PKD. Dla sklepów internetowych jest to 47.91.Z – sprzedaż detaliczna prowadzona przez domy sprzedaży wysyłkowej lub Internet.

Po trzecie – strona www

Strona z ofertą jest jak witryna w sklepie tradycyjnym. Musi być odpowiednio zaplanowana, uporządkowana i przejrzysta, a jednocześnie atrakcyjna, unikalna i wyróżniająca się spośród innych. Dodatkowo, bardzo przydatną funkcją jest dodanie funkcji wirtualnego koszyka. Całkowita oferta e-sklepu powinna zostać umieszczona na podstronach. W sytuacji, kiedy produktów w sklepie jest dużo, warto jest odpowiednio skategoryzować. Pozwoli to klientom na łatwiejsze przeglądanie oferty i poszukiwanie pożądanych akcesoriów. Każdy sklep internetowy musi posiadać regulamin. Z funkcji marketingowych dobrze mieć zainstalowane wtyczki do kont w social mediach czy bloga. Warto również na stronie głównej umieścić odnośniki do podstron, które opisują dostępne formy wysyłki, koszty z tym związane i czas oczekiwania. Na tym etapie najlepiej zatrudnić informatyka oraz grafika, którzy dopasują e-sklep do potrzeb Internetu, uczynią go funkcjonalnym i wizualnie atrakcyjnym.

Po czwarte – silnik!

Mowa tu nie o silniku samochodowym czy innym tego rodzaju urządzeniu, a odpowiednim oprogramowaniu. Internet pełen jest możliwości, wszystko warto dopasować do naszych potrzeb, wielkości sklepu (ilości oferowanych produktów) i funkcji, które chcemy, aby dane oprogramowanie spełniało. Można również wynająć lub zakupić gotowe oprogramowanie oraz hosting. Tu dostępnych jest wiele opcji jak np. cieszący się coraz większym zainteresowaniem CStore. Jak już dowiemy się „jak założyć sklep internetowy”, następnym krokiem jest zakup domeny lub serwera.

Podsumowanie

Oczywiście jest jeszcze kilka kroków o których warto pomyśleć, jak np. odpowiednie wypozycjonowanie sklepu, reklamy w wyszukiwarkach i social mediach czy wynegocjowanie jak najniższych stawek za wysyłkę. Kiedy jednak podstawy nt. jak założyć sklep internetowy będą już klarowne, kolejne kroki będą coraz prostsze…

Artykuł Partnera

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail