X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Ile przez nową politykę prywatności firmy Apple stracili giganci mediów społecznościowych?

Giganci mediów społecznościowych stracili dużo pieniędzy w związku ze zmianami wprowadzonymi przez Apple. Od tego roku nie mogą oni bowiem śledzić obecności online użytkowników popularnego jabłuszka.

Ile przez nową politykę prywatności firmy Apple stracili giganci mediów społecznościowych?źródło: shutterstock.com

reklama


Od początku było wiadomo, że zmiany dotyczące prywatności, wprowadzone przez firmę Apple mogą negatywnie wpłynąć na finanse gigantów mediów społecznościowych. Tak też się stało. Facebook, Snapachat i YouTube stracili prawie 10 miliardów dolarów w trzecim i czwartym kwartale tego roku.

Apple nie pozwala na śledzenie

Apple wprowadziło w tym roku opcję zapytań dotyczących śledzenia użytkowników. Teraz, za każdym razem gdy otworzy on jakąś aplikację po raz pierwszy, wyświetla się monit z pytaniem dotyczącym zgody na śledzenie. Jeżeli użytkownik nie pozwoli na to, aby jego działania w sieci były śledzone, aplikacje nie mogą tego robić. W efekcie, giganci mediów społecznościowych stracili prawie 10 miliardów dolarów. Dokładnie taką informację podał Financial Times, czyli około 12% przychodówDlaczego? Ponieważ zdecydowana większość wyłączała opcję śledzenia w swoich iPhoneach.

Co więcej, Facebook zmuszony był opracować zupełnie nową strategię biznesową, nie uwzględniając przy tym użytkowników Apple’a. Powodem jest chociażby przeniesienie się wielu reklamodawców na TikToka. Ten ostatni, wraz z Google jest bowiem najmniej dotknięty zmianą. Powód jest prosty. Obydwie firmy nie opierają swoich reklam wyłącznie na śledzeniu użytkowników i ich nawyków mediowych.

Snapchat stracił najwięcej

Popularność Snapchata przypomina sinusoidę. Podobnie zresztą wygląda sytuacja z pobraniami aplikacji czy przychodami. Niestety, dwa ostatnie kwartały są odpowiedzialne za olbrzymi spadek finansowy. Snapchat stracił bowiem najwięcej, bo aż 13,2% przychodów. Dodatkowo, po tym gdy aplikacja wstępnie nie potrafiła określić jakie straty spowoduje nowa polityka Apple, o 22% spadły też jej akcje. I to chwilę po tym, gdy odnotował przychody niezgodne z prognozami analityków.

Co zatem może spowodować zmiana polityki prywatności? Na ten moment media społecznościowe tracą dane, a wraz z nimi możliwości zarabiania pieniędzy. W przyszłości możemy się więc spodziewać różnych obejść decyzji Apple. Już teraz Facebook wprowadza coraz to nowsze zmiany, mające na celu redukcję szkód w firmie, wywołanych zmianą producenta popularnego jabłuszka. A skoro straty finansowe są już tak duże, przyszłość w tej kwestii może okazać się naprawdę zaskakująca.

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail