reklama
Na Instagramie już od jakiegoś czasu możemy cieszyć się Rolkami. Rozwiązanie to sprawdziło się bardzo dobrze, a serwis odnotował stosowne wzrosty zaangażowania. Dlatego teraz dodaje kolejną opcję, na którą pomysł także został zaczerpnięty z TikToka.
Odpowiedź na komentarze
Instagram pozwoli teraz użytkownikom odpowiadać na komentarze za pomocą Rolki. W jaki sposób? Podczas odpowiedzi na komentarze, pojawi się także symbol Rolki, a gdy go naciśniemy, dostaniemy możliwość nagrania odpowiedzi.
We love the communities that creators have built on Instagram. 😊❤️
That’s why we’re excited to launch Reels Visual Replies, a new feature to interact with your audience. You can now reply to comments with Reels and the comment will pop up as a sticker. pic.twitter.com/dA3qj1lAwE
— Instagram (@instagram) December 10, 2021
Jak widzimy w poście Instagrama, komentarz zamieni się wówczas w naklejkę, którą będziemy mogli umieścić w dowolnym miejscu na naszej Rolce. Dodatkowo, będziemy mogli również zmienić kolor naklejki tak, aby pasował nam do całej reszty. A tu jeszcze krótki filmik z odpowiedzi na komentarze w postaci Rolki, wyjaśniający jak to działa w praktyce.
On Instagram You can now reply to comments with a Reels pic.twitter.com/HJNnvxw2Gt
— The BKH 🤳🏾 (@thebkh) December 10, 2021
Walka o zaangażowanie
Instagram obecnie walczy o zaangażowanie i młodszych użytkowników. Nic więc dziwnego, że szuka nowych, ciekawych rozwiązań u konkurencji, która zarówno z jednym, jak i drugim aspektem działalności nie ma problemu. Czy takie działania jednak mają sens? Jak pokazują najnowsze, wewnętrzne badania zaangażowania Mety, obecnie to właśnie Rolki są najbardziej angażujące na Instagramie. Zatem kopiowanie działa i prawdopodobnie Meta na tym nie poprzestanie. Jednak czy przyciągnie to więcej młodszych odbiorców w przyszłości? Wydawać by się mogło, że nie. Natomiast historia mediów społecznościowych, inspiracji i kopiowania różnych funkcji pokazuje, że odbiorcy lubią zaskakiwać. I już nieraz zdarzyło się tak, że kopiowanie pomysłów wychodziło mediom społecznościowym na dobre. W tym przypadku wydaje się być podobne, ponieważ co pokazują badania – pierwsze efekty są widoczne już dziś.