reklama
Już od jakiegoś czasu Rolkami na Facebooku mogło cieszyć się kilka krajów. Polska dołączyła do tego grona, wraz z innymi państwami, dopiero wczoraj. Jak zatem będzie wyglądał format, znany nam już z Instagrama, na starszym bracie serwisu?
Rolki na Facebooku
Wczoraj, do grona szczęśliwców obsługujących Rolki na Facebooku, wraz ze 150 innymi krajami, dołączyła Polska. Jak czytamy w informacji prasowej od firmy Meta, co jakiś czas mają także pojawiać się nowe narzędzia do tworzenia i edycji filmów, miejsc oglądania czy sposobów monetyzacji dla twórców. Wiadomość ta powinna zatem ucieszyć wszystkich miłośników tego formatu. Jest to bowiem zupełnie nowa możliwość dotarcia do nowych odbiorców, a statystyki dotyczące oglądalności Rolek, np. na Instagramie, mogą twórców zadowalać.
Jednak przede wszystkim, Rolki to także nowe możliwości dotyczące zarabiania pieniędzy. Meta zapowiada, że już w połowie marca pojawią się na wszystkich rynkach, gdzie obecnie dostępne są reklamy in-stream, testy Overlay Ads w Rolkach. Na początku jednak zapoznamy się z dwoma formatami. Pierwszy z nich, to banery widoczne jako półprzezroczysta nakładka na dole Rolki. Drugi zaś, to naklejki, które będziemy mogli umieścić w dowolnym miejscu naszego Reelsa. Część dochodów zaś, zostanie przekazana do twórców.
Ponadto, pojawią się również gwiazdki, dzięki którym oglądający będą mogli je kupować i wysyłać twórców, a tym samym, wesprzeć ich finansowo.
Funkcje Rolek
Wśród funkcji Rolek na Facebooku znajdziemy:
- Remix: Możliwość utworzenia własnej Rolki obok już istniejącej, opublikowanej na Facebooku. Remix pozwala na stworzenie własnej Rolki, która będzie zawierała całą lub część Rolki innego twórcy.
- Rolki 60-sekundowe
- Wersja robocza
- Przycinanie wideo
Oprócz tego, już w najbliższych tygodniach zostaną wprowadzone aktualizacje, których zadaniem będzie ułatwienie odkrywania nowych Rolek, w nowych miejscach, m.in. w Stories, w Watch, Aktualnościach. Co więcej, w wybranych krajach pojawią się również propozycje nowych Rolek do obserwowania.
Tak czy inaczej, szybkie wprowadzenie Rolek również na Facebooka nie powinno nikogo dziwić. Ich rozwój jest na tyle dynamiczny, że zapewne wielu użytkowników wręcz czekało na taki rozwój sytuacji. A zatem, cieszmy się nimi i korzystajmy z nich wszyscy. Byleby mądrze.
źródło: Tekst opracowany na podstawie informacji prasowej firmy Meta