reklama
Stories na Instagramie cieszą się dużą popularnością nie tylko wśród indywidualnych użytkowników relacjonujących w ten sposób swoją codzienność, ale i marek, dla których to okazja na angażującą komunikację. Kluczem do sukcesu i wyróżnienia się na tle wielu innych relacji jest jednak pomysł i sposób prezentacji treści. Przedstawiamy aplikacje, które pomogą prosty i szybki sposób urozmaicić te udostępniane w ramach Instagram Stories z poziomu urządzenia mobilnego.
Hype Type
Aplikacja Hype Type pozwala na tworzenie typograficznych efektów na zdjęciach i filmach. Dzięki niej materiały udostępniane na Stories będą “ożywione” i bardziej dynamiczne. Podczas odtwarzania wideo lub wyświetlania zdjęcia na ekranie będą pojawiały się wybrane teksty lub cytaty, które mogą przykuć uwagę odbiorców.
Za pomocą Hype Type możemy zarówno bezpośrednio zrobić zdjęcie i film, jak i wykorzystać posiadane już w smartfonie multimedia. Do dodania pożądanych treści możemy skorzystać z kilkunastu darmowych czcionek lub zakupić nowe. Mamy także możliwość dostosowania kolorystyki napisów, czasu, dodania muzyki, skadrowania materiału czy też zamazania tła.
Aplikacja jest dostępna za darmo w AppStore i Google Play jednakże w podstawowej wersji na każdej grafice widoczny jest znak wodny. Aby się go pozbyć należy należy uiścić opłatę 8,99 lub 13,99, aby poza tym otrzymać także zestaw dodatkowych animacji.
Legend
Podobne możliwości jak wyżej opisana aplikacja daje nam Legend. Pozwala ona na dodanie dynamicznych napisów składających się z maksymalnie 100 znaków do zdjęć i filmów, ale i dostosowanie materiału, który znajdzie się w ich tle, a nawet wyszukania obrazów za pomocą Flickr. Urozmaicane treści mogą zostać zapisane w rolce aparatu lub bezpośrednio udostępnione na Instagramie, Twitterze, Vine czy Facebooku.
zobacz także: 10 pomysłów, jak w ciekawy sposób świętować “okrągłą liczbę” fanów na Facebooku
Font Candy
Font Candy to kolejna aplikacja, która pozwala na tworzenie niestandardowych treści tekstowych i nakładanie ich na zdjęcia. Możliwe jest także umieszczenie na nich kształtów, symboli czy emotikon, zależnie od tego, co chcemy stworzyć. W programie znajdziemy 45 czcionek, zaprojektowane szablony, funkcje dla edycji tekstów, a także grafik, tak, by dostosować je do dowolnego serwisu społecznościowego, w tym do instagramowych Stories.
Adobe Spark
Aplikacja Adobe Spark pozwala w prosty sposób stworzyć kreatywne wizualizacje. Bez większego trudu możemy stworzyć post do mediów społecznościowych o profesjonalnym wyglądzie, na każdą okazję. W programie dostępna jest także funkcja Premium, które daje bardziej zaawansowane możliwości dla tworzenia projektów dla marek.
InShot
InShot to poręczny edytor zdjęć i wideo, za pomocą którego zmodyfikujemy multimedia, zmontujemy filmik, dodamy muzykę i co ważne, dostosujemy ją w poszczególnych partiach filmów. Na nasze treści naniesiemy także teksty, emoji czy różnego typu filtry.
Loopsie
Choć ostatnie doniesienia sugerują, że wkrótce na Instagramie może pojawić się opcja tworzenia kinografik, czyli czegoś pomiędzy zdjęciem a filmem, korzystający z aplikacji wciąż nie mają jeszcze możliwości użycia tejże funkcji. Dlatego też zanim będzie ona oficjalnie dostępna możemy skorzystać z aplikacji takich jak Loopsie, która pozwoli w szybki sposób stworzyć tzw. cinemagraph.
Brillar
Chcesz, aby Twoje Stories błyszczało na tle innych? Pomoże w tym aplikacji Brillar umożliwiająca dodanie efektu “sparkle” do filmów lub zdjęć. Może okazać się to niezwykle przydatne na przykład dla producentów biżuterii czy zainteresowanych modą i dodatkami, którzy w szybki sposób będą mogli uatrakcyjnić swoje materiały z poziomu mobile oraz dodać im blasku.
zobacz także: Poznaj 10 zasad, dzięki którym Twoje firmowe konto na Instagramie odniesie sukces
kirakira+
Blasku i nieco dynamiki naszym fotografiom dodamy także za pomocą aplikacji kirakira+, w której znajdziemy wiele przykuwających uwagę efektów. Stała się ona na tyle popularna, że korzystały z niej znane influencerki modowe podczas pokazów mody, a w lutym poinformowano, że nawiązano współpracę ze Swarovskim, której owocem jest m.in. specjalny filtr. Koszt aplikacji to 4,99 zł.
Diptic
Prowadzący profile marek i publikujący na Stories z pewnością wielokrotnie zastanawiali się, jak połączyć ze sobą kilka elementów lub zdjęć przedstawiających różne produkty. Pomocna w takiej sytuacji będzie aplikacja Diptic, w której znajdziemy ponad 194 szablony kolaży. Pozwala ona także na dostosowanie szerokości, kolorów, filtrów, obramowania czy tła.
Pobranie aplikacji to koszt 13,99 zł.
Canva
Wydaje się, że aplikacji Canva nie trzeba nikomu przedstawiać, bowiem jej wersja przeglądarkowa uprościła życie niejednemu specjaliście, który potrzebował ekspresowo wygenerować grafikę do social media. Warto więc pamiętać, że dostępne funkcje narzędzia – układy, style, szablony grafik, możliwości i edycji i zamieszczania logotypu znajdziemy także w aplikacji mobilnej i mogą one przydać się także pod kątem tworzenia instagramowych relacji.
Dzięki opisanym aplikacjom możemy edytować nasze instagramowe treści na wiele sposobów – nanieść na nie napisy i elementy graficzne czy tworzyć własne miniprojekty graficzne. Pomogą one także w nadaniu dynamiki multimediom tworząc kinograf lub dodając efektu blasku i innych. Wszystko to wykorzystane ze smakiem i połączone z dobrym pomysłem na komunikację może pomóc w wyróżnieniu się na tle setek innych relacji i sprawieniu, że odbiorcy będą chcieli regularnie odtwarzać to, co udostępniamy.
źródło: 10 największych błędów jakie popełnia admin fan page
- Słowo Daję