X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Instagram inspiruje się TikTokiem i wprowadza „Reels”

Twórcy Instagrama nie chcą przejść obojętnie według fenomenu TikToka i wprowadzają opcję tworzenia krótkich klipów wideo z muzyką.

Instagram inspiruje się TikTokiem i wprowadza „Reels”źródło: youtube.com

reklama


Wygląda na to, że twórcy aplikacji dostrzegają potencjał drzemiący w TikToku i chcą zapewnić swoim użytkownikom podobne możliwości. Według informacji TechCrunch, na Instagramie pojawiła się funkcja „Reels”, która do złudzenia przypomina klon TikToka.

Popularność TikToka

Choć fenomen TikToka dla wielu z nas może być niezrozumiały, trudno z nim dyskutować. Aplikacja rośnie z ekspresowym tempie i posiada już miliard użytkowników.

Co więcej, według wykresu grafiki udostępnionej przez Wojciecha Kardysia, tak imponującą liczbę korzystających z medium firma ByteDance zdobyła znacznie szybciej niż w przypadku innych, czołowych aplikacji social media. Nic więc dziwnego, że Instagram wyraża uznanie dla aplikacji i nie chce przejść obojętnie obok jej fenomenu inspirując się opcjami.

Nowa funkcja

W materiale na TechCrunch możemy przeczytać, że Instagram wprowadza nową funkcję opierającą się na łączeniu wideo i muzyki, które dobrze znamy ze wspomnianego już wielokrotnie TikToka.

Instagram Reels pozwala tworzyć 15-sekundowe klipy wideo z muzyką i udostępniać je w ramach Stories. Co więcej, w sekcji Odkrywaj możliwe jest odnajdywanie topowych, kreatywnych materiałów stworzonych przez innych użytkowników.

Podobnie jak w aplikacji chińskiego giganta, użytkownicy mogą odtwarzać ścieżki dźwiękowe z katalogu muzyki lub zapożyczać audio z materiałów innych osób, aby tworzyć remiksy lub żartobliwe treści. Jak możemy zobaczyć na powyższych wideo, możliwe jest dostosowanie czasu czy tempa oraz łączenie nagrań.

Dostępność Reels

Obecnie funkcja ta jest dostępna w aplikacji na iOS i Androida, lecz na ten moment tylko w Brazylii, gdzie nazywa się Cenas. Kultura tego państwa jest mocno związana z muzyką, a liczba tamtejszych instagramerów jest duża, więc wybór tego miejsca do testów tejże funkcji wydaje się zasadny.

Co ciekawe, dotąd wielokrotnie to chińskie firmy kopiowały możliwości amerykańskich gigantów. W tym przypadku kierunek jest odwrotny. Jeśli Reels zostanie wprowadzone na szeroką skalę, z pewnością przekonamy się, czy powtórzy sukces TikToka i podbije serca młodego pokolenia.


Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail