reklama
Podcasty podbijają świat! I co do tego, nikt nie powinien mieć wątpliwości. Nic więc w tym dziwnego, że topowi gracze na tym polu robią wszystko, aby przyciągnąć do siebie słuchaczy. Dlatego też Spotify postanowił dokonać zakupu dwóch platform Chartable i Podsights. Są one bezpośrednio związane z marketingiem podcastowym.
Spotify atakuje rynek podcastowy
Spotify przejął dwie platformy, które są związane z marketingiem podcastowym – Chartable i Podsights. Za ich pomocą, użytkownik może śledzić to, w jaki sposób słuchacz reaguje na konkretne treści reklamowe. Dane zawierają informacje na temat tego kto słuchał treści, czy dotarły do nich reklamy i jeżeli tak, to czy zostały podjęte jakiekolwiek działania w tej kwestii. Co ciekawe, jak czytamy na stronie giganta, Podsights będzie wykorzystywać technologię Spotify. Dzięki temu, dokładniejsze pomiary i przydatne informacje będą dostarczane reklamodawcom podcastów na całym świecie.
Na ten moment nie znamy kwoty, jaką musiał zapłacić gigant, aby przejąć platformy. Jednego jednak możemy się domyślać, na pewno jest to opłacalna decyzja.
Co to zmieni?
Dzięki przejęciu, Spotify będzie w stanie pomóc reklamodawcom w zrozumieniu tego, dlaczego inwestycja w podcasty ma sens. Ponadto, zebrane dane pozwolą firmom zrozumieć, w jaki sposób reklamy podcastowe napędzają ich działania. A to nie koniec planów, jakie posiada Spotify. platforma bowiem zaznacza, że ma już sprecyzowane plany na przyszłość. Wśród nich jest m.in. rozszerzenie możliwości pomiarowych poza podcasty. Oznacza to, że mierzalność będzie dostępna także w reklamach audio w muzyce, reklamach wideo oraz reklamach displayowych.