X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Czy współpraca z influencerami wciąż się opłaca?

Na jakich influencerach skupiają się obecnie duże marki oraz reklamodawcy? Czy wciąż taka współpraca ma sens?

Czy współpraca z influencerami wciąż się opłaca?źródło: shutterstock.com

reklama


Mimo że od kilku lat mówi się o upadku influencerów, marketing oparty o działania twórców wciąż się rozwija. Co roku odnotowuje wzrosty, a marki właśnie w tym obszarze promocji szukają swoich szans na dotarcie do większego grona odbiorców. Potwierdzeniem tego może być ostatni raport firmy Meltwater.

Wzrost w influencer marketingu

Niedawne badania Metwater wykazały, że influencer marketing w dalszym ciągu pełni istotną rolę w działaniach promocyjnych. Już niemalże o 27% wzrosła liczba publikowanych postów sponsorowanych. Obecnie, biorąc pod uwagę posty sponsorowane, liczba ta wynosi ponad 3 798 505, zaś o 33% wzrosła liczba artykułów sponsorowanych. Natomiast Stories, za które twórcy dostali wynagrodzenie wynosi 16 kafelków na tydzień.

Ciekawe jest natomiast to, że za duży procent tych wzrostów odpowiadają mikroinfluencerzy. To właśnie w nich reklamodawcy i firmy pokładają swoje nadzieje. Również ci twórcy wpływają na rozwój social mediów, ponieważ ich działania online przyciągają osoby rzeczywiście zainteresowane konkretną tematyką. A budżety jakie przygotowują marketerzy i reklamodawcy w dużej mierze powinny opierać się na nawykach konsumentów. Zatem mikroinfluencerzy mogą odgrywać tu niezwykle istotną rolę w działaniach, jak i planach biznesowych.

Czy firmy doceniają mikroinfluencerów?

Jak pokazują niedawne badania firmy Meltwater, owszem. Obecnie mikroinfluencerzy to najchętniej wybierana grupa twórców do współpracy, ze względu nie tylko na liczbę obserwujących, ale i ich zasięgi. Ponadto, mając mniejszą społeczność, łatwiej jest im przekonać odbiorców do zakupu lub usługi. Konsumenci im ufają, a to z kolei przekłada się na wyższą sprzedać oraz zwrot inwestycji dla marek.

Na czarnym tle neonowe serce.

źródło: unsplash.com

Na ten moment, najlepszym medium influencer marketingu jest Instagram. W ostatnim czasie uruchomiono tu aż 1800 kampanii, z czego aż 94% było realizowanych na Instagramie, a kolejne 10% należało do innych platform. Są one również udostępniane według konkretnych, sprawdzających się praktyk. Już 42% reklamodawców celuje w kampanię opartą na od jednego do czterech postów w feedach. Zaś 20% kampanii opiera się na jednym lub czterech Stories.

Nie bez znaczenie jest tu również TikTok. Okazuje się bowiem, że kampanie na TikToku mają znacznie większą skuteczność niż kampanie na YouTube. Ponadto, obecnie marki na piedestale znacznie częściej stawiają tę aplikację, mimo że kampanie w tym medium stanowią 13%, biorąc pod uwagę wszystkie reklamy oraz kanały dystrybucji. Co więcej, pod tym względem wyprzedził on również serwis YouTube, na którym współpraca okazuje się być znacznie mniej opłacalna. Mimo to, dalej kampanie na tym medium, biorąc pod uwagę marki i firmy, odbierane jest jako eksperymentalne.

Dawniej sprawdzenie skuteczności kampanii nie należało do najłatwiejszych. Natomiast dzięki rozwojowi tematu, jak również nowym możliwościom technologicznym, zarówno profil influencera, jak również skuteczność kampanii da się sprawdzić za pomocą odpowiednich narzędzi.

Zobacz także: Mroczne oblicze influencer marketingu, czyli ad fraud. Wywiad z Marcinem Gotowcem

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail