X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Hashtagi na TikToku – czy mogą zwiększyć zasięg?

Jak efektywnie korzystać z hashtagów na TikToku? Oto kilka wskazówek i przykładów działań marek.

Hashtagi na TikToku – czy mogą zwiększyć zasięg?źródło: shutterstock.com

reklama


Czy pojedyncze wideo może zdobyć miliony organicznych wyświetleń z dnia na dzień? Na TikToku to możliwe! Oczywiście ważna jest autentyczność, kreatywność, oryginalność i utrzymanie dopasowanego do platformy stylu komunikacji. Liczą się też hashtagi, które są mocnym wsparciem dla publikowanych treści. To właśnie one pozwalają zwrócić uwagę odbiorców na dany materiał. Dlatego warto wiedzieć, jak zadbać o ten niezwykle istotny element.

Co to jest hashtag?

Hashtag to słowo lub wyrażenie zapisane bez spacji, poprzedzone symbolem # (z ang. hash). Choć hashtagi są już używane w internecie od kilkudziesięciu lat, między innymi na forach i blogach, to prawdziwą popularność zyskały dzięki mediom społecznościowym, na czele z Instagramem i Twitterem, na których odgrywają niezwykle istotną rolę. Hashtagi są bowiem wykorzystywane do grupowania treści i dopasowywania contentu do preferencji danej grupy docelowej, a dzięki stosowaniu właściwych hashtagów można skutecznie eksponować publikowane przez siebie materiały, docierając jednocześnie do odpowiednich odbiorców. Dlatego stanowią one integralną część komunikacji w social media. W dodatku hashtagi można wykorzystać podczas kampanii marketingowej, w tym we współpracy z influencerami. Dziś przyjrzymy się, jak działają hashtagi na TikToku.

Hashtagi na TikTok

Hashtagi na TikTok pozwalają zarówno na grupowanie treści pod względem podejmowanej przez nie tematyki, jak i na zwiększanie zasięgu publikowanych materiałów. Choć użytkownicy platformy troszkę inaczej korzystają z hashtagów, niż podczas korzystania z Instagrama albo YouTube, to nie można zapominać o ich znaczeniu. Jak z nich efektywnie korzystać?

Teoretycznie dodając hashtagi do publikowanych przez siebie filmików, można kierować się intuicją. W praktyce jest to jednak loteria, a nie przepis na długofalowe zwiększanie popularności prowadzonego kanału. Dlatego należy zacząć od przeanalizowania, z jakich hashtagów korzysta konkurencja, a także dowiedzieć się, jakie treści preferują odbiorcy należący do interesującej nas grupy docelowej. Należy też zorientować się, jakie hashtagi cieszą się największą popularnością wśród użytkowników serwisu oraz śledzić aktualne trendy. Popularne hasztagi można sprawdzać, wchodząc w zakładkę „Odkryj” na TikToku. W monitorowaniu popularności poszczególnych hashtagów mogą także pomóc narzędzia takie jak choćby Brand24.

TikTok pozostawia do dyspozycji bardzo niewiele miejsca na opis – jest to zaledwie 100 znaków. Dlatego warto je maksymalnie wykorzystać, dodając możliwie jak najwięcej fraz. Wśród nich najlepiej umieszczać zarówno te popularne hashtagi, z tymi, które można określić jako niszowe. Dzięki temu można poszerzyć grupę odbiorców naszego contentu. Dobrym pomysłem jest też umieszczanie dodatkowych hashtagów w sekcji komentarzy.

Markowe hashtagi i hashtag challenge

Wykorzystywanie istniejących hashtagów, które cieszą się dużą popularnością to dobra strategia. Jednak niezależnie od tego warto pomyśleć o stworzeniu własnego, markowego hashtagu, który będzie wyróżnikiem marki, a także elementem, który może przydać się do tworzenia nowych trendów na TikToku. Jednocześnie warto zachęcać użytkowników platformy do publikowania własnych treści z naszym hashtagiem. User-generated content, czyli treści tworzone i publikowane przez odbiorców, mają ogromny potencjał.

Jednym z filarów TikToka są wyzwania, w których biorą udział użytkownicy serwisu. Marki od pewnego czasu mają możliwość tworzenia sponsorowanych wyzwań. Warto korzystać z tej możliwości, bo kreatywne i ciekawe wyzwania stają się trendem, który szybko zyskuje popularność i rozchodzi się wirusowo. Doskonałym przykładem jest #DoTheScottsSlide Challenge, który zaproponowała marka produktów do pielęgnacji trawników. Pomysł był prosty – zachęcić użytkowników do odtworzenia tańca, który wykonał John Travolta wraz ze swoją córką, oczywiście na murawie, tak aby przy okazji wyjścia na zewnątrz zainteresowali się stanem swojego przydomowego ogrodu. Według oficjalnej informacji opublikowanej przez TikTok wyzwanie w zaledwie dwa dni wygenerowało 1,4 miliona filmów stworzonych przez użytkowników i 2 miliardy wyświetleń materiałów powiązanych z #DoTheScottsSlide Challenge.

@johntravolta Thanks to my daughter @ella.travolta for being a great dance partner. Join us and #DoTheScottsSlide @scotts_lawn #lawn #ad ♬ Sunday Best – Surfaces

Sukcesem okazał się też challenge zaproponowany przez Colgate. Marka z okazji dnia matki stworzyła hashtag challenge #MakeMomSmile. Wyzwaniem dla użytkowników było wywołanie uśmiechu na twarzy ich matek. Odbiorcy wykazali się wielką kreatywnością, a filmiki wygenerowały ponad 5 miliardów wyświetleń, sama zaś marka powiązała ze sobą niezwykle pozytywne emocje.

@zahra look how beautiful my momma is :’) #MakeMomSmile @colgate_us #ColgatePartner ♬ Children Folk Acoustic – BDKSonic

Bardzo pozytywny feedback przyniósł też challenge Xiaomi Polska, w ramach którego użytkownicy mieli pokazać, jak z pomocą telefonu uruchamiają tryb legendy i zmieniają się nie do poznania. Zainteresowanie wyzwaniem #itsabouttobe wzmocnił fakt, że autor najpopularniejszego klipu miał otrzymać nagrodę w postaci smartfona.

@adamfido Znasz kogoś, kto kiedyś był sztywniakiem, a już nie jest? Otaguj go, a pozdrowię go w komentarzu. #ItsAboutToBe #RedMiNote9Pro ♬ Wpadłeś mi w inne (TT remix) – Linia Nocna

Biznesowy potencjał TikToka

Początkowo z TikToka, który już stał się jedną z najpopularniejszych platform społecznościowych na świecie, korzystali niemal wyłącznie młodzi ludzie. Dziś wśród aktywnych użytkowników serwisu pojawia się coraz więcej odbiorców ze starszych grup wiekowych. Jednocześnie marki uczą się jak efektywnie wykorzystywać biznesowy potencjał TikToka, zarówno w zakresie budowania świadomości marki i jej pozytywnego wizerunku, jak i do wspierania sprzedaży. Aby osiągnąć zakładane cele należy skupić się zarówno na tworzeniu atrakcyjnego contentu, jak i na zwróceniu uwagi odbiorców na publikowane treści. To drugie zadanie można zrealizować między innymi dzięki starannie dopasowanym hashtagom. Czy podejmiesz wyzwanie i czy Twoje treści trafią do zakładki „Dla Ciebie” na TikToku?

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail