X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Czy to nowa Macarena? Dlaczego wszyscy tańczą Wednesday Dance?    

Jak na popularności zyskał Wednesday Dance? Jak w kreatywny sposób prezentują go tiktokerzy? Zapraszamy do lektury artykułu.

Czy to nowa Macarena? Dlaczego wszyscy tańczą Wednesday Dance?     źródło: youtube.com/watch?v=NakTu_VZxJ0

reklama


Artykuł przygotowany przez ekspertkę

Wygląda na to, że w gwiazdkowy okres wchodzimy tanecznym krokiem. W zasadzie motyw taneczny podbijający media nie jest żadną nowością. Tańczyliśmy do Macareny, Moonwalkiem sunęliśmy po parkiecie, aż zakręciliśmy biodrem przy Waka Waka Shakiry. Później przyszła pora na koreańskie Gangnam Style i energetyczne Cupid Shuffle. Dzisiaj Internet tańczy „Zombie Dance” Wednesday Addams, w którą wcieliła się Jena Ortega w najnowszym hicie Netflixa.  

W historii znamy różne przypadki masowego tańczenia. A niektóre z nich miały dramatyczne konsekwencje.  Najbardziej złowroga taneczna plaga wybuchła na ulicach Strasburga w lipcu 1518 roku, za sprawą kobiety o imieniu Troffea, która… zaczęła tańczyć. Po tygodniu nieustających pląsów dołączyły do niej kolejne osoby, po miesiącu tańczyło ich już ponad tysiąc. Miasto udostępniło im nawet kilka sal, wynajęto muzyków. I można byłoby to uznać za udany karnawał, gdyby nie fakt, że z wycieńczenia lub na atak serca zmarło kilka osób. Plaga ustała tak samo nagle, jak się pojawiła.  

Wednesday Dance

Całe szczęście tym razem taneczne poruszenie ma nieszkodliwą formę. Serial Wednesday w reżyserii Tima Burtona bije rekordy popularności, a zachwyceni sceną z serialu internauci ochoczo prezentują własną interpretację choreografii i publikują efekty na TikToku. Dzięki temu możemy podejrzeć taneczną kreatywność z różnych kultur: 

@raasibomma Wednesday’s dance but make it ✨kuchipudi✨ #wednesday #wednesdayaddams #kuchipudi #dance #netflix #desi #fyp #viral ♬ original sound – heyy

W różnych sytuacjach:  

@shanooski Replying to @sleezyfuentes as requested!! #wednesday #wednesdayaddams #wednesdaydance #jennaortega #bloodymary #netflix #figureskating ♬ Bloody Mary – Lady Gaga

W różnych konfiguracjach:  

@oliviaalboher a new WEDNESDAY tradition…. #wednesdayaddams #wednesday #dancers ♬ original sound – heyy

Netflixowy hit trenduje na TikToku nie tylko za sprawą popularności serialu, ale i dzięki viralowi zapoczątkowanemu przez Lady Gagę, która nagrała swoją wersję tańca do własnego utworu Bloody Mary, zgarniając dla niego dodatkowe 700 tysięcy odtworzeń na Spotify… w 1 dzień. 

@ladygaga BLOODY WEDNESDAY #fyp ♬ original sound – heyy

Trend zwrócił uwagę nie tylko influencerów, ale i marek. Tańczy już Air Baltic:

@airbalticWednesdays are our favourite♬ original sound – heyy

Tańczy Vuokkoset:

@vuokkoset_pl Też tak masz? #mojakrew #mojedorastanie #mojeciało #vuokkoset #dojrzewaniecheck #wednesday #wednesdayaddams #wednesdaynetflix #wednesdaydance #fyp #dlaciebie ♬ dźwięk oryginalny – Vuokkoset Polska

Kopiowanie ruchów

Skąd w nas ta ogromna potrzeba kopiowania ruchów i nadawania im statusu kultowych? Jenna Drenten, profesor marketingu na Uniwersytecie Loyola w Chicago, która bada, w jaki sposób użytkownicy platform społecznościowych wyrażają swoją tożsamość, ma na to odpowiedź. Według badaczki wszyscy chcemy po prostu… pasować do reszty społeczeństwa, a podążanie za trendem umożliwia nam ekspresję przynależności do konkretnej grupy społecznej. Dzięki nauce prostych ruchów (jak chociażby układ z „Macareny” czy grecka Zorba) możemy pokazać, że pasujemy. Zabłysnąć na studniówce, na weselu, w internecie, powiedzieć „tak, dzielę z wami to doświadczenie”.   

„Aby odnieść sukces, ruchy powinny być dość łatwe do opanowania, proste, ale wyjątkowe” – mówi badaczka. – Tak proste, by każdy mógł je wykonać bez zastanowienia i dołączyć do wspólnego rytuału. Tańcząca Wednesday zdecydowanie spełnia te założenia i zaprasza do tańca. 

Ciekawe, kto jeszcze da się wciągnąć na tiktokowy parkiet! 

I co robi mistrzyni RTM’u?  IKEA jak zwykle trzyma rękę na… ramieniu.  

Autorka:

Paulina Małachowska, Marketing Manager w Eco&More 

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail