X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Jak zaistnieć w sieci? Czym są działania SEM?

Co warto wiedzieć na temat działań SEM? Jakie są najważniejsze elementy strategii SEM? Zapraszamy do lektury artykułu.

Jak zaistnieć w sieci? Czym są działania SEM?źródło: Adobe Stock

Artykuł sponsorowany

Ogół działań, nazywanych przez specjalistów działaniami SEM stanowi podstawę strategii marketingowej, której celem jest zwiększenie widoczności naszej strony internetowej i zaistnienie w świadomości potencjalnych konsumentów. Czym są działania SEM i jakie elementy tej strategii są szczególnie istotne?

Czym są działania SEM?

Zanim przejdziemy do uzasadnienia, dlaczego warto w ogóle interesować się działaniami SEM, zastanówmy się, czym w ogóle są te działania. SEM – Search Engine Marketing to suma wszystkich procesów, których celem jest poprawa widoczności naszej strony w sieci – precyzyjniej mówiąc w wyszukiwarce Google.

Często planując długoterminową strategię związaną ze wzrostem widoczności w sieci, możemy natknąć się na informacje o SEO czy PPC (płatnych reklamach). Z powodzeniem możemy stwierdzić, że SEM, jako wszystkie działania zawiera w sobie zarówno procesy SEO, jak i korzystanie z PPC.

Działania SEM w dużej mierze realizowane są z uwzględnieniem wielu różnych działań. Bardzo często pierwsze efekty trudów związanych ze zwiększeniem widoczności naszej witryny przychodzą dopiero po kilku tygodniach, a w przypadku mocno konkurencyjnych branż nawet miesięcy. Nic więc dziwnego, że bardzo często firmy decydują się na zlecenia działań SEM profesjonalnym agencjom SEO, które dzięki swojemu doświadczeniu i kompetencjom potrafią wydobyć prawdziwy potencjał drzemiący w naszej marce. Jedna z firm świadczących usługi z zakresu marketingu internetowego to Sunrise System, która zapewni kompleksową obsługę nie tylko procesów SEO, ale też wsparcia w optymalizacji procesów marketingowych w naszej firmie.

Najważniejsze elementy strategii SEM

SEM, jako ogół działań związanych z promocją strony internetowej, składa się z wielu elementów, bez których użytkownicy nigdy nie dowiedzieliby się o istnieniu naszej marki. Już wcześniej wspomniano, że SEM traktowany jest w branży jako suma działań SEO oraz PPC. O czym więc musimy pamiętać, tworząc kompleksowy plan działań e-marketingowych? Przede wszystkim o:

  • stworzeniu skutecznych słów kluczowych;
  • strategii link-buildingowej;
  • tworzeniu treści – postów na social media, artykułów blogowych, opisów produktów;
  • optymalizacji technicznej naszej strony internetowej;
  • monitorowaniu działań konkurencji;
  • planowaniu płatnych kampanii reklamowych w Google i social mediach.

Działania te, skupione wokół marketingu internetowego zapewnią nam pokrycie wszelkich działań SEM i zwiększą potencjał naszej strony internetowej w wyszukiwaniach organicznych, oraz tych sponsorowanych.

Działania SEO vs PPC – w co warto zainwestować, by odnieść sukces?

SEM, jako kompletna strategia e-marketingowa składa się z dwóch dużych elementów – SEO i PPC. Wiele firm, poszukując optymalizacji kosztowej, decyduje się na faworyzowanie jednego rozwiązania, niejako lekceważąc czy minimalizując akcje związane z drugim. Czy jest to podejście optymalne? Czy pozwoli nam to rozwinąć skrzydła naszemu biznesowi w sieci przy jednoczesnej redukcji kosztów?

Oba elementy są niezwykle istotne pod kątem zwiększenia widoczności naszej strony, choć ich mechanika działania jest nieco inna. SEO, jako ogół działań związanych z pozycjonowaniem pozwoli nam na metodyczne pięcie się w rankingu wyszukiwania, co w długim okresie zapewni wzrost ruchu spowodowanego wynikami organicznymi. Pozycjonowanie strony to długoterminowe działanie, które nie daje efektów od razu, ale przy dużej samodyscyplinie zapewni ogromne korzyści w przyszłości. PPC natomiast to element strategii marketingowej, który zapewni natychmiastowy wzrost ruchu. Płatna kampania świetnie sprawdza się w gorących momentach sprzedażowych – święta, Black Friday czy wszelkie inne okazje. W takim ujęciu każda reakcja klienta na reklamę naszego produktu lub marki jest płatna. To świetny sposób na to, by w krótkim okresie znacznie zwiększyć ruch na stronie.

Jak zatem widać, oba elementy SEM są niezwykle istotne z punktu widzenia popularności naszej strony internetowej, a tylko wykorzystanie obu rozwiązań zapewni pełen sukces.

Korzyści wynikające z działań marketingowych w wyszukiwarce

Dlaczego warto inwestować w działania SEM? Ze względu na fakt, że jest to podstawowe narzędzie zapewniające rozwój naszej marki w internecie. Jeszcze kilkanaście lat temu pozycjonowanie stanowiło ciekawostkę. Dzisiaj jest to wymóg, bez którego ciężko będzie nam mówić o konkurencyjności naszej firmy na tle innych marek.

Same działania SEM, choć na początku stanowią sporą inwestycję, z czasem będą kosztować mniej, podczas gdy wyniki tych trudów będą coraz bardziej widoczne. Oczywiste jest, że nie każda firma ma zasoby pozwalające na samodzielne zajęcie się tematem optymalizacji i PPC. Dlatego też agencja SEO, której zlecimy działania SEM, wykorzysta nowoczesne narzędzia i swoją wiedzę, by nasza firma mogła rozwijać się w internecie, podczas gdy my zajmiemy się tym, co lubimy najbardziej.

Artykuł sponsorowany

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail