reklama
LinkedIn niedawno przesłał do użytkowników list, zapowiadając nadchodzące zmiany na platformie. W krótkim wyjaśnieniu podkreślono, że niektóre narzędzia, które są obecnie dostępne, nie spełniły oczekiwań użytkowników i nie ułatwiają dzielenia się doświadczeniami. W rezultacie LinkedIn postanowił usunąć kilka z tych udogodnień. Czy słusznie?
Jakie zmiany czekają użytkowników?
Wprowadzanie nowych funkcji na platformie społecznościowej zawsze wiąże się z pewnym ryzykiem. Choć nowości często są wprowadzane w celu ulepszenia doświadczenia użytkowników, nie zawsze spełniają one oczekiwania i potrzeby społeczności. Tak też stało się w przypadku kilku funkcji LinkedIn, które miały swoją premierę w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy.
Jedną z najważniejszych zmian na LinkedIn jest usunięcie karuzeli. Umożliwiają one prezentację kilku zdjęć lub filmów w jednym poście za pomocą pokazu slajdów. Opcja ta często jest wykorzystywana do prezentowania historii lub produktów – forma karuzeli przyciąga uwagę i angażuje odbiorców. Niemniej jednak wygląda na to, że funkcja nie zdobyła wystarczającej popularności lub przestała spełniać oczekiwania użytkowników.
Przed wprowadzeniem karuzeli na LinkedIn, użytkownicy często korzystali z opcji załączania plików PDF jako prowizorycznego rozwiązania. Niestety, czasami prowadziło to do obniżenia jakości obrazów. Dla osób preferujących opcję karuzeli wciąż istnieje możliwość udostępniania plików PDF i wykorzystywania poszczególnych stron jako slajdów, co przypomina karuzelę. Co ważne, możliwość tworzenia karuzeli zostanie usunięta, ale opublikowane treści pozostaną widoczne – żadne informacje nie znikną więc z naszego profilu.
LinkedIn is killing several creation tools on June 26th
Features being removed:
– Carousels
– Profile videos
– Link stickers for images + videos pic.twitter.com/UbFoX5pL1M— Matt Navarra (@MattNavarra) June 16, 2023
Kolejną zmianą jest usunięcie filmów profilowych. Te krótkie nagrania trwające maksymalnie 30 sekund, zastępowały statyczne zdjęcie profilowe. Według LinkedIn „dodawanie filmów profilowych nie przyczynia się do lepszej prezentacji na platformie”. Mimo tego, że LinkedIn wyłączył tę funkcję, obecny film profilowy (jeśli taki posiadamy) pozostanie widoczny – przynajmniej do momentu, gdy sami go nie zmienimy.
LinkedIn zdecydowało się również na usunięcie dodatku udostępnionego w sierpniu ubiegłego roku. Mowa o klikalnych linkach dodawanych do zdjęć i filmów w postach. Naklejki te można było umieścić w dowolnym miejscu na obrazie i dostosować ich rozmiar. Dzięki nim można było wyróżnić ważniejsze treści i przekierować użytkowników bezpośrednio do określonej strony. Każde opublikowane do tej pory zdjęcie lub film z klikalnym linkiem będzie nadal widoczne, jednak sam odnośnik przestanie być aktywny.
Wszystkie trzy elementy zniknęły z platformy 26 czerwca.