X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Garść ciekawostek o social mediach

Jakie zdjęcie zebrało do tej pory najwięcej polubień na Instagramie? Kto najchętniej korzysta z mediów społecznościowych? Sprawdź najnowsze dane i ciekawostki o social mediach.

Garść ciekawostek o social mediachźródło: shutterstock.com

reklama


Czy wiesz, że zanim skończysz czytać ten artykuł, na TikToku pojawi się kilkaset tysięcy nowych filmików, na Instagramie użytkownicy udzielą kilka milionów lajków, a na Tinderze dokonają kilka milionów przesunięć? Liczby doskonale ilustrują, jak ogromny wpływ mają social media na nasze codzienne życie i jak dynamicznie się zmieniają.

Zaskakujące ciekawostki o social media

Świat mediów społecznościowych jest tak bogaty, że można w nim znaleźć najdziwniejsze rzeczy, jak choćby selfie z kosmosu, które wykonał i opublikował astronauta Chris Hadfield. Warto wspomnieć także o wpisach Yusaku Maezawy – miliardera, rozdającego miliony dolarów użytkownikom Twittera w ramach społecznych eksperymentów. Ciekawe pomysły mają też zwyczajni użytkownicy mediów społecznościowych. Pewien użytkownik Twittera, który postanowił za pomocą tweetów streścić całą serię książek o Harrym Potterze. Plan się udał, ale proces zajął mu… 6 lat!

Ambitne zadanie postawił sobie też jeden z użytkowników Facebooka, który postanowił napisać najdłuższy komentarz w historii serwisu. Pojawił się on na profilu założyciela serwisu i zawierał aż 900 tysięcy znaków. To jednak nic przy najdłuższym komentarzu w historii YouTube, który składał się z ponad 1,2 miliona znaków.

W poszukiwaniu ciekawostek o social media można trafić na naprawdę dziwne fakty. Czy domyślasz się, jakie zdjęcie odnotowało największą popularność na Instagramie? Okazuje się, że było to zdjęcie… jajka z hashtagiem #WorldRecordEgg, które ostatecznie zdobyło ponad 51 milionów polubień.

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez Egg Gang (@world_record_egg)

Użytkownicy mediów społecznościowych w liczbach

Wszystkie te osobistości sprawiają, że popularność mediów społecznościowych nie maleje. Dane z raportu „Social Media 2023” dowodzą, że platformy społecznościowe skupiają wokół siebie aż 28 mln Polaków. W 2022 roku średni miesięczny zasięg platform społecznościowych, wśród użytkowników internetu od 7 do 75 roku życia, wyniósł ponad 93%. Oznacza to, że niemal do każdego internauty w Polsce docierają treści publikowane w serwisach społecznościowych.

Co więcej, okazuje się, że korzystanie z serwisów i aplikacji społecznościowych jest jedną z ważniejszych czynności w ciągu dnia dla przeciętnego użytkownika internetu. Średnio każdy z internautów spędza w mediach społecznościowych aż 2 godziny dzienne. Jest to prawie połowa całego czasu spędzanego online. Analiza danych pokazuje, że najwięcej czasu na social media poświęcają osoby z najniższym wykształceniem, najmłodsze oraz mieszkające na wsi. Osoby ze średnim i wyższym wykształceniem, powyżej 55 roku życia i mieszkające w dużych miastach spędzają w social media zdecydowanie mniej czasu.

A co w przypadku popularności konkretnych social mediów? Ciekawostką jest fakt, że niekwestionowanym liderem nie jest, jak się powszechnie wydaje – Facebook, lecz YouTube. Portal Marka Zuckerberga plasuje się na drugim miejscu, a za nim kolejno – Instagram, TikTok, Twitter, Pinterest, Snapchat, LinkedIn i Twitch. Zaskakujący jest przy tym swoisty powrót portali, o których zdążyliśmy nieco zapomnieć, takich jak Pinterest i Snapchat. Dane te potwierdza najnowszy raport DIGITAL 2023.

ciekawostki o social mediach

źródło: shutterstock.com

Każdy z wymienionych portali cieszy się dużym zainteresowaniem. Pomiędzy tymi serwisami istnieją jednak duże dysproporcje, biorąc pod uwagę czas, jaki poświęcają im internauci. Najwięcej czasu pochłania użytkownikom internetu nie YouTube (średni dzienny czas 1h 16 min), nie Facebook (51 min), lecz TikTok (1h 21 min). Dużo czasu użytkownicy spędzają też na korzystaniu ze stosunkowo najmniej popularnego serwisu – Twitch (45 min). Wszystkie te wyniki są jednak wysokie, w porównaniu na przykład z Twitterem. Internauci poświęcają mu tylko 10 minut w ciągu dnia. LinkedIn z kolei odnotowuje średni czas korzystania wynoszący zaledwie 4 minuty.

Co dzieje się w mediach społecznościowych w ciągu minuty?

Bez wątpieniwa niegasnące zainteresowanie platformami społecznościowymi wynika z tego, że serwisy te dostarczają użytkownikom tak wiele interesujących ich materiałów. Może rzec, że nie sposób się od nich oderwać. Tylko w ciągu jednej minuty użytkownicy internetu z całego świata publikują niemal 350 tysięcy tweetów! W tym samym czasie odnotowuje się niemal 3,5 miliona snapów! 60 sekund wystarczy też, aby na Facebooku pojawiło się 510 tysięcy nowych komentarzy, 4 miliony polubień i 136 tysięcy nowych zdjęć! Minuta to także wystarczający czas, by na YouTube zostało opublikowanych około 500 godzin wideo, na Facebooku pojawiło się 1,7 milionów nowych postów, a na Instagramie ponad 65 tysięcy nowych zdjęć.

Social media i ciekawostki o nich to temat nie do wyczerpania. W każdej chwili dzieje się tak dużo, że nie sposób tego ogarnąć. Czasem jednak warto przystanąć i przyjrzeć się drobiazgom, które decydują o wyjątkowości mediów społecznościowych.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail