reklama
Wyświetlenia na TikToku są miarą popularności treści. Publikowanie filmów, które cieszą się dużym zainteresowaniem, zachęca użytkowników do obserwowania profilu, co z kolei zwiększa zasięg kolejnych tiktoków. Zdobywanie obserwatorów niesie dużą satysfakcję twórcom, lecz co jeszcze ważniejsze – stwarza możliwości nawiązania współpracy reklamowej lub pozyskiwanie klientów dla własnej działalności. Chcesz wiedzieć więcej? Sprawdź, jak zdobyć wyświetlenia na TikToku!
Wyświetlenia na TikToku i ich znaczenie
TikTok, podobnie jak inne serwisy i aplikacje, chcą pozyskać jak najwięcej zainteresowania ze strony użytkowników. Im więcej czasu użytkownicy spędzą na korzystaniu z nich, tym więcej reklam obejrzą, a na tym właśnie zarabiają wszystkie internetowe media. Dlatego nic dziwnego, że platformy społecznościowe, w tym TikTok, promują materiały, które w największym stopniu angażują odbiorców. W przypadku TikToka kluczowe są dwa wskaźniki – średni czas oglądania filmu w sekundach oraz procent obejrzanego nagrania.
Mechanizm działania aplikacji jest taki, że opublikowany materiał jest wyświetlany kilkuset użytkownikom, którym według stosowanych algorytmów, powinien się spodobać. Jeśli osiągnie on wysokie wartości zarówno w zakresie średniego czasu oglądania filmu, jak i procentu obejrzanego materiału to TikTok będzie go promował, a film uzyska dużo wyświetleń.
Trzeba jednak pamiętać, że gdy filmik odtworzy się automatycznie, nagranie się zapętli lub odbiorca odtworzy go kilkakrotnie, to aplikacja za każdym razem odnotuje nowe wyświetlenie. Wyświetlenia, które są miarą popularności treści, nie wskazują zatem na to, do ilu osób rzeczywiście dotarło nagranie.
10 porad na to, jak zdobyć wyświetlenia na TikToku
Zdobywanie wyświetleń na TikToku jest wyzwaniem dla każdego twórcy. Istnieją jednak pewne strategie, które pomagają w zwiększaniu widoczności publikowanych materiałów. Co możesz zrobić, aby uzyskać liczne wyświetlenia na TikToku?
- Starannie dobieraj hashtagi zgodnie z treścią filmu. Pamiętaj, że czasem popularne, stosowane masowo, a nawet nadużywane hashtagi, takie jak choćby #viral czy #DlaCiebie wcale nie pomogą w wygenerowaniu dodatkowych zasięgów. Dużo lepiej postawić na hashtagi ściśle związane z tematem nagrania i z grupą odbiorców, nawet jeśli będą to oznaczenia niszowe.
- Twórz opisy z uwzględnieniem słów kluczowych. Dzięki temu TikTok będzie mógł zorientować się, komu pokazać publikowane przez Ciebie treści.
- Publikuj treści we właściwym czasie, często i regularnie, zwracając uwagę, kiedy widzowie z Twojej grupy docelowej są aktywni. Najczęściej sugeruje się, by publikować tiktoki przynajmniej raz dziennie.
- Twórz filmy wysokiej jakości. Dobre oświetlenie i czysty dźwięk to absolutna podstawa. Warto też nagrywać wideo w przyjemnej dla oka, interesującej przestrzeni.
- Nagrywaj filmy dynamiczne, krótkie i treściwe. Najlepiej stawiać na nagrania trwające poniżej 30 sekund. Dostosuj długość tekstu do czasu wyświetlania. Pamiętaj jednak, że lepiej, żeby odbiorca miał go odrobinę za mało. Istnieje wtedy szansa, że ponownie wyświetli nagranie, niż za dużo, przez co znudzi się i zrezygnuje z oglądania materiału.
@dancingsfinksWe all know a coach who has little patience MOONWALK TUTORIAL ♬ Smooth Criminal (2012 Remaster) – Michael Jackson
- Pamiętaj, że TikTok jest miejscem, gdzie rządzą treści rozrywkowe, które mają rozśmieszać i zaskakiwać odbiorców. Dlatego przygotowując treści zachowaj luz i dystans do siebie. Sprawdzaj reakcje widzów, aby ocenić czy publikowane materiały przynoszą oczekiwany efekt.
@norekkuba Gratulacje kochanie! jestem taaaaki dumny ❤️@MARLEY ♬ Aesthetic – Tollan Kim
- Nagrywaj filmy pasujące do aktualnych trendów, dotyczących aktualnych hashtagów, trendującej muzyki i najpopularniejszych efektów, ale jednocześnie dbaj o ich oryginalność. Inspiruj się innymi twórcami, ale ich nie kopiuj.
@twinsstyleeFlower petal transition TUTORIAL ☂️ Result?♬ LOOK AT ME – sanika • skywvker
- Integruj się ze społecznością zgromadzoną wokół TikToka – nagrywaj duety i odpowiadaj na komentarze.
- Wzbudzaj emocje, przyciągaj uwagę – masz nie więcej niż 3 sekundy, by zaintrygować odbiorcę. Jeśli w tym czasie nie zaciekawisz użytkowników TikToka, to z pewnością szybko przejdą do kolejnego wideo.
@fredziownik_art Replying to @Stephanie Perez X-Ray side is done. #sonicprime is now streaming on #Netflix #drawing #asmr #art ♬ original sound – Franek Bielak
- Ukrywaj mało popularne wideo na swoim profilu i wyróżniaj najpopularniejsze nagrania, tak aby użytkownicy TikToka postrzegali Twój profil jako ten, który warto obserwować.
Osiągnięcie sukcesu na TikToku wymaga cierpliwości i wytrwałości. Pomaga otwartość, kreatywność, gotowość do eksperymentowania i autentyczność. Warto też obserwować reakcje odbiorców, aby zrozumieć, co działa najlepiej. Tak najłatwiej zdobyć liczne wyświetlenia na TikToku!