reklama
Meta oficjalnie poinformowała w poniedziałek, że zaoferuje mieszkańcom Unii Europejskiej, krajów należących do Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Szwajcarii możliwość zakupu miesięcznej subskrypcji. W ramach niej będą zainteresowani będą korzystali z platform bez reklam.
Subskrypcja Facebooka i Instagrama – od kiedy i dla kogo?
Jak wynika z komunikatu prasowego Meta, użytkownicy z wcześniej wspomnianych rejonów – Unii Europejskiej, Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Szwajcarii – zakup subskrypcji będzie możliwy już od listopada.
Co istotne, opcja ta jest dostępna dla użytkowników mających 18 lat i więcej. Firma wciąż zastanawia się, jak zgodnie z obowiązującymi przepisami zapewnić odpowiedzialne korzystanie z reklam nastolatkom.
Miesięczne koszty usługi
Jaki jest koszt subskrypcji? W zależności od miejsca płatności, wynosi on miesięcznie 9,99 euro dla wersji przeglądarkowej oraz 12,99 euro na iOS i Android. Ceny dla wersji mobilnych uwzględniają opłaty pobierane przez Apple i Google.
Niezależnie od tego, gdzie zakupisz subskrypcję, do 1 marca 2024 roku obejmie ona wszystkie Twoje połączone konta na Facebooku i Instagramie w Centrum kont. Po tym terminie każde dodatkowe konto będzie wiązało się z miesięczną opłatą. Jej wysokości wyniesie 6 euro dla wersji webowej oraz 8 euro dla wersji mobilnej na iOS i Android.
Wciąż możesz korzystać z serwisu bezpłatnie i Twoje doświadczenia związane z serwisem się nie zmienią. Wyświetlane będą Ci treści reklamowe na podstawie informacji takich jak Twoje polubienia stron na Facebooku i interakcje na Instagramie. Dostępne są także Preferencje reklam i możliwość sprawdzenia, dlaczego widzisz dane komunikaty. Również reklamodawcy nieustannie mają możliwość prowadzenia kampanii. Firma dalej będzie rozwijać narzędzia, które pozwolą na zachowanie wartości dla odbiorców i reklamodawców.
Meta dostosowuje się do europejskich przepisów
Decyzja Meta o wprowadzeniu opcji subskrypcji jest związana ze zmieniającymi się przepisami EU. W komunikacie firma zapewnia, że wierzy w internet wspierany reklamami, który zapewnia użytkownikom spersonalizowane produkty i usługi, niezależnie od ich statusu ekonomicznego. To bowiem również szansa dla firm na dotarcie do potencjalnych klientów. Szanując zmieniające się przepisy europejskie, firma zobowiązuje się do ich przestrzegania.
W opinii giganta z Kalifornii takie rozwiązanie równoważy wymagania europejskich organów i daje użytkownikom możliwość wyboru. Model subskrypcyjny to wedle TSUE ważna forma wyrażenia zgody na usługę finansowaną z reklam.
Warto tutaj wspomnieć, że to nie pierwsza płatna usługa od Meta. Jeszcze w 2020 roku pojawiła się możliwość subskrypcji dla fanów, w ramach której zyskiwali oni dodatkowe treści i materiały specjalne. W lipcu tego roku poinformowano z kolei o możliwości zakupu Meta Verified. Ta możliwość również dostępna jest dla pełnoletnich użytkowników i zapewnia twórcom weryfikację oraz wsparcie techniczne w języku angielskim i polskim. Produkt jest w ostatnich miesiącach rozwijany.
Czy brak reklam zachęci użytkowników w Polsce do zakupu subskrypcji na Facebooku i Instagramie i będą chętnie wybierali tę opcję? Pozostaje nam obserwować.