reklama
Grudzień to od lat czas, kiedy marki podnoszą rękawicę w rywalizacji o stworzenie najbardziej wzruszającej świątecznej reklamy. Przygotowaliśmy dla Was zestawienie najlepszych tegorocznych kampanii. Nie zapomnijcie o chusteczkach!
John Lewis
O miano autora najlepszej świątecznej kampanii jak co roku walczy brytyjski dom handlowy John Lewis. Tym razem bożonarodzeniowa historia opowiada o przyjaźni chłopca i rośliny, która miała stać się idealnym świątecznym drzewkiem. Niespodziewanie z nasionka wyrasta drapieżna muchołówka, która znajduje swoje miejsce w ogrodzie chłopca. Świąteczne spoty John Lewis towarzyszą Brytyjczykom niezmiennie od 2007 roku.
Michael Hill
Trudnego tematu w swojej świątecznej kampanii podjął się australijsko-kanadyjski sprzedawca biżuterii Michael Hill. Kampania „A Christmas to Remember” opowiada o dziewczynie, która nie potrafi zaakceptować nowej partnerki ojca. Przełomem w relacji kobiet jest świąteczny upominek ze sklepu Michael Hill.
Chevrolet
Na liście tegorocznych kampanii świątecznych, Chevrolet to niekwestionowany mistrz opowieści. Historia miłości między babcią a wnuczką wyciska łzy, nienachalnie lokując w filmie legendarny model samochodu.
Apple
Trwający blisko 4 minuty film opowiada o młodej pracownicy, która za pomocą urządzeń Apple kręci i montuje animacje o nielubianym szefie. Świąteczny podarunek sprawia, że zaczyna inaczej patrzeć na pracodawcę.
Posten
O świątecznych reklamach norweskiej poczty zrobiło się głośno w 2021 roku, gdy w odważnej kampanii Święty Mikołaj namiętnie pocałował innego mężczyznę. W tegorocznej odsłonie dziecko, które jest świadkiem kłótni rodziców, wysyła list do Świętego Mikołaja, w którym prosi o szczęście dla mamy i taty. Korzystając z nieuwagi kuriera o charakterystycznej białej brodzie, dostaje się do domu Świętego Mikołaja.
Erste Group
Austriacki bank odszedł od typowo świątecznej konwencji i przenosząc Renifera Rudolfa na piaszczyste rodeo udowadnia, że możemy być kim tylko chcemy. Wystarczy jedynie uwierzyć w siebie.
Amazon
Wzruszający film Amazona przypomina, że wiek to tylko liczba. Bohaterkami spotu są trzy starsze przyjaciółki, które z rozrzewnieniem obserwują dzieci zjeżdżające z górki. Jedna z nich postanawia przywrócić dziecięce wspomnienia przyjaciółek dzięki produktowi Amazon.
Coca-Cola
W zestawieniu świątecznych reklam nie może zabraknąć oczywiście Coca-Coli. W spocie „The World Needs More Santas” koncern udowadnia, że każdy z nas może być dla innych Świętym Mikołajem. Wystarczą do tego codzienne gesty życzliwości.
Marks & Spencer
W tym roku świąteczna wróżka M&S ratuje parę zgubionych dziecięcych rękawiczek i zaprasza je na najlepsze święta z produktami sklepu. Na początku listopada marka wywołała kontrowersje na Instagramie, gdyż użytkownicy zarzucili jej, że świąteczny post z kominkiem nawiązywał do płonącej flagi Palestyny.
Tesco
Świąteczny film Tesco opowiada o momentach, w których każdy z nas wreszcie odczuwa magię świąt. Podeślijcie reklamę bliskim, którzy mają w sobie pierwiastek Grincha ;)
https://www.youtube.com/watch?v=efQfDORyFxo
Argos
Firma specjalizująca się m.in. w sprzedaży zabawek i sprzętu AGD stworzyła zabawny klip, w którym lalka wciela się w gwiazdę pop. Czy teledysk się udał? Zobaczcie sami.
Waitrose & Partners
Kolejny brytyjski sklep odważnie bawi się konwencją i zapewnia, że w święta wszystko pójdzie dobrze, jeśli pod ręką będziemy mieć dobre jedzenie. Bohaterowie tego zabawnego klipu potwierdzają to swoją radością.
Asda
Z kolei sklep Asda zdecydował się na współpracę ze znanym piosenkarzem Michaelem Bublé. Powstała cała seria filmików ze śpiewającym kierownikiem sklepu.
Aldi UK
Sklep Aldi powrócił do używanego już motywu Kevina Marchewki. Tym razem reklamy nawiązują do filmu „Charlie i Fabryka Czekolady”. Animacja wyszła naprawdę efektownie.
IKEA
To nic złego, że w Święta czujemy się przebodźcowani zbyt dużą liczbą spotkań. IKEA przypomina nam, że nawet w świątecznej gorączce zasługujemy na chwilę oddechu dla siebie.
Milka
Spot Milki opowiada o przyjaźni chłopca z czekoladowym Mikołajem, który wspiera go w przedświątecznym czasie. Na koniec dowiadujemy się, że to obdarowywanie innych jest najlepszym prezentem dla siebie.
Frito-Lay
W tej zabawnej reklamie nawet taki łasuch, jak Święty Mikołaj, jest przytłoczony ilością zostawianych mu słodyczy, z ulgą sięga jednak po chrupiące chipsy.
Boots UK
Brytyjski sklep Boots także zachęca do dzielenia się prezentami w święta. Tym razem Matka i córka podejmują odważną podróż, żeby obdarować Świętego Mikołaja drobnym prezentem.
Barbour
Brytyjczycy są niekwestionowanymi zwycięzcami w tym zestawieniu. Sklep odzieżowy Barbour zaangażował do świątecznej misji Baranka Shauna i wiernego psa Bitzera.
Duracell
Co by się stało, gdyby Rudolfowi przestał świecić się na nos? Na szczęście nie musimy się tym martwić – z pomocą przybywa króliczek Duracell.
Burger King
W drodze do domu przejeżdżasz obok restauracji Burger King? Brytyjczycy w takiej sytuacji słyszą w radiu przeróbkę piosenki „Driving home for Christmas”, kierowaną do nich dzięki zręcznemu targetowaniu geograficznemu.
Chickfila
Sieć fastfoodów także postanowiła dostarczyć fanom wzruszeń w te święta. W tym celu przygotowano ponad 10-minutową animację, która bije rekordy wyświetleń na YouTubie.
T-Mobile
Z polskich reklam na uwagę zasługuje subtelny spot sieci komórkowej T-Mobile. Kładzie on nacisk na niewygodne pytania, które słyszymy w święta i kończy puentą, że to dobra rozmowa jest najlepszym prezentem. Sieć przygotowała też drugą wersję reklamy ze znanymi influencerami.
Microsoft
Rok 2023 zdecydowanie upłynął pod znakiem AI, nie mogło więc zabraknąć w zestawieniu akcji Microsoft. Rozmowy z ludźmi na temat ich tradycji świątecznych kończą się wpisaniem promptu w Bing i wygenerowaniem dla nich indywidualnego obrazu, kojarzącego się ze świętami.
Mamy nadzieję, że tegoroczne zestawienie dostarczyło Wam wielu wzruszeń!