X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Trendy marketingowe na rok 2024 – czego możemy się spodziewać?

Od sztucznej inteligencji po autentyczność – sprawdź, jakie trendy marketingowe zdominują 2024 rok.

Trendy marketingowe na rok 2024 – czego możemy się spodziewać?źródło: shutterstock.com

reklama


Co będzie kształtować marketing w 2024 roku? Z pewnością czeka nas nie rewolucja, lecz ewolucja bieżących trendów.

Rosnący wpływ generatywnej sztucznej inteligencji

Miniony rok upłynął pod znakiem popularyzacji rozwiązań z zakresu generatywnej sztucznej inteligencji, na czele z ChatGPT. Wszystko wskazuje na to, że rola generatywnej AI w marketingu będzie rosła. Czy to jednak oznacza, że tworzenie treści marketingowych będzie coraz łatwiejsze? Niekoniecznie! Dzięki generatywnej sztucznej inteligencji wysokiej jakości content można tworzyć szybko i łatwo, co jednocześnie oznacza, że jeszcze trudniej będzie się wyróżnić na tle konkurencji! W końcu korzystanie z narzędzi, do których wszyscy mają dostęp, nie daje realnej przewagi. Dlatego w cenie będzie kreatywność i umiejętność przełamywania schematów. Wyzwaniem będzie także generowanie treści w taki sposób, by nie naruszać praw autorskich.

Wyszukiwanie wizualne

Przełomowe technologie rozpoznawania obrazów i ciągły wzrost popularności platform opartych na zdjęciach sprawiają, że konsumenci coraz częściej będą poszukiwać produktów za pomocą zdjęć, a nie słów kluczowych. Dlatego firmy muszą być coraz bardziej skoncentrowane na optymalizacji swoich treści pod kątem wyszukiwań wizualnych, tworząc bardziej atrakcyjne, łatwiej rozpoznawalne i łatwe do znalezienia produkty. Tworzenie przyciągających wzrok grafik i publikowanie ich na stronach internetowych, w mediach społecznościowych oraz w reklamach może znacząco zwiększyć zauważalność i efektywność działań marketingowych.

Rozwój technologii głosowych

Sposób korzystania z internetu zmieni nie tylko wyszukiwanie wizualne. Nie da się nie zauważyć, że giganci technologiczni stale inwestują w rozwój technologii głosowych, w tym w konwersacyjną sztuczną inteligencję. Dzięki temu komunikacja głosowa z wirtualnymi asystentami staje się coraz bardziej intuicyjna i naturalna. Można się zatem spodziewać transformacji sposobu, w jaki użytkownicy internetu będą przeszukiwali dostępne w sieci zasoby. Dla marketerów oznacza to nie mniej i nie więcej jak konieczność dostosowania treści pod kątem wyszukiwania głosowego.

źródło: shutterstock.com

Dominacja treści audio i wideo

Treści audio i wideo zdominowały współczesny internet i nic nie wskazuje na to, by to się w najbliższym czasie zmieniło. Treści audio i wideo są wyjątkowo skuteczne w przyciąganiu uwagi, budowaniu zaangażowania i przekazywaniu treści w sposób bardziej przystępny i atrakcyjny. Dlatego nie może ich zabraknąć w skutecznych kampaniach marketingowych na kolejny rok.

Autentyczność w nowym wymiarze

Kwestia zachowania autentyczności zawsze budziła kontrowersje wśród odbiorców reklam. Dziś jednak nabiera ona szczególnego znaczenia, bo możliwości zakłamywania rzeczywistości nie ograniczają się już tylko do retuszowania zdjęć lub nieszkodliwego koloryzowania faktów. Dlatego autentyczność nie tylko staje się kluczowym trendem, ale też musi wejść na nowy poziom, gdyż klienci oczekują nie tylko transparentności i szczerości ze strony marek, ale także autentyczności w sposobie komunikacji i interakcji. Podstawą skutecznych strategii marketingowych musi stać się dążenie do prawdziwego zaangażowania z klientami, dzielenie się realnymi doświadczeniami i działanie zgodnie z wyznawanymi wartościami.

źródło: shutterstock.com

Przewidywanie intencji zakupowych

O personalizacji doświadczeń klienta mówi się już od dawna. Teraz, w odpowiedzi na rosnące oczekiwania klientów trzeba pójść o krok dalej w indywidualizowaniu procesu sprzedaży. Na szczęście algorytmy sztucznej inteligencji, uczenie maszynowe i automatyzacja marketingu pozwalają osiągnąć zupełnie nowy wymiar personalizacji – hiperpersonalizację, skoncentrowaną na przewidywaniu intencji zakupowych konsumentów.

Polityka zrównoważonego rozwoju i społeczna odpowiedzialność biznesu

Z każdym kolejnym rokiem jakość i ceny oferowanych na rynku towarów i usług, zarówno w świecie online, jak i offline, coraz bardziej się wyrównują. Dlatego coraz większa liczba konsumentów zwraca uwagę na poboczne kwestie, jak choćby ekologiczne pakowanie i dostarczanie przesyłek ze sklepów internetowych. Wszystko to sprawia, że marki, które aktywnie angażują się w działania społeczne i respektują zasady polityki zrównoważonego rozwoju, będą w coraz większym stopniu zyskiwać zaufanie i lojalność klientów.

źródło: shutterstock.com

Interaktywność treści reklamowych

Kolejnym trendem, który będzie zyskiwał na znaczeniu, jest interaktywność w marketingu. Niewątpliwie w najbliższych miesiącach znaczenia będą nabierały te elementy, które zaangażują odbiorców w proces komunikacji i wywołają autentyczne emocje, z jednej strony umożliwiając markom wyróżnienie się na rynku i zyskanie rozpoznawalności, a z drugiej strony pozwalając zbudować wokół marki społeczność lojalnych klientów. Oczywiście gama dostępnych rozwiązań jest całkiem spora, od prostych quizów, wyzwań i konkursów, przez rozbudowane projekty oparte o grywalizację, aż po zanurzanie odbiorców w świecie rozszerzonej lub wirtualnej rzeczywistości.

Popularyzacja social commerce

Serwisy społecznościowe dostarczają coraz to nowych narzędzi pozwalających wykorzystać potencjał mediów społecznościowych do generowania sprzedaży. Dokonywanie zakupów bezpośrednio przez te platformy będzie stawało się nowym standardem w sieci. Dlatego warto brać pod uwagę działania marketingowe generujące i zwiększające sprzedaż na platformach społecznościowych.

Marketing internetowy – prognozy na 2024 rok

Wskazane przez nas trendy marketingowe na 2024 rok mogą stać się drogowskazem, przy tworzeniu planu marketingowego na kolejne miesiące. Pamiętaj jednak, że kluczem do prowadzenia skutecznych kampanii marketingowych jest ciągłe monitorowanie aktualnej sytuacji i dostosowywanie podejmowanych działań do zmian. Warto zachować czujność na nowe zjawiska i trendy, które mogą diametralnie odmienić strategię marketingową dla Twojej marki.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail