reklama
Instagram właśnie uruchomił AI Studio, nowe narzędzie pozwalające influencerom na stworzenie wirtualnych wersji siebie za pomocą technologii AI. Funkcję obecnie testuje się w Stanach Zjednoczonych.
Chatboty na Instagramie
Nowe narzędzie umożliwi twórcom proste zaprogramowanie chatbotów, które mogą prowadzić rozmowy w ich imieniu. Na początku te chatboty będą dostępne głównie w sekcji wiadomości. Użytkownicy mogą zacząć z nich korzystać, klikając przycisk „Wiadomość” na profilu, gdzie znajdą informację, że prowadzą rozmowę z AI. Należy jednak pamiętać, że odpowiedzi generowane przez te chatboty mogą czasami być niedokładne lub nieodpowiednie.
#Instagram keeps working on the ability to create a custom #AI or an AI version of yourself pic.twitter.com/Y6clVN9sY9
— Alessandro Paluzzi (@alex193a) June 12, 2024
Zuckerberg podkreślił, że obecnie chatboty znajdują się w fazie beta. Jednak dzięki opinii użytkowników i influencerów planuje się ich szybkie doskonalenie. Długofalowym celem jest umożliwienie każdemu twórcy zaprojektowania spersonalizowanej wersji swojego AI. Mają one odpowiadać na pytania obserwujących i prowadzić rozmowy zgodnie z osobowością oraz stylem komunikacji influencera. W przyszłości Meta chce również udostępnić te narzędzia małym firmom, co może całkowicie zmienić sposób, w jaki marki interaktywnie komunikują się ze swoimi klientami.
Wyświetl ten post na Instagramie
Plan Meta dla AI
Mark Zuckerberg zaznacza, że Meta ściśle współpracuje z twórcami nad opracowaniem narzędzi, które skutecznie odpowiadają na pytania obserwatorów oraz umożliwiają prowadzenie rozmów w sposób zarówno użyteczny, jak i zabawny. „Jesteśmy na wczesnym etapie tej technologii, a to jest pierwsza wersja beta tych systemów. Kontynuujemy prace nad ich rozwojem i planujemy wkrótce udostępnić je większej liczbie użytkowników,” dodaje.
Zuckerberg wspomina również, że Meta będzie kontynuować rozwój i integrację sztucznej inteligencji w różnych aspektach swojej platformy. Dotyczy to nie tylko chatbotów, ale także innych narzędzi i funkcji, które mogą ulepszyć sposób, w jaki ludzie komunikują się i dzielą treściami na Instagramie.