reklama
Początkiem lipca TikTok wdrożył nowe zasady mające na celu zwiększenie prywatności i kontroli nad danymi osobowymi użytkowników, ze szczególnym naciskiem na młodszych odbiorców w wieku od 13 do 17 lat. Nowe regulacje mają chronić ich przed nadmiernie spersonalizowanymi reklamami.
Ograniczenia dla reklamodawców
Główną zmianą jest wprowadzenie nowych ograniczeń dla reklamodawców w USA, którzy mogą teraz docierać do młodych użytkowników jedynie na podstawie ogólnych kryteriów, takich jak lokalizacja, język i dane urządzenia. Ma to zapobiec wykorzystywaniu szczegółowych danych o zachowaniach i zainteresowaniach młodzieży do celów reklamowych.
TikTok rozwija również narzędzia, które umożliwiają użytkownikom większą kontrolę nad oglądanymi reklamami. Osoby korzystające z aplikacji mogą teraz modyfikować swoje preferencje i decydować, czy chcą otrzymywać więcej, czy mniej reklam związanych z konkretnymi zainteresowaniami.
Rozbudowa opcji prywatności i przejrzystości
Kolejnym krokiem na drodze do transparentności jest nowa funkcja „Odłącz reklamodawców”. Blokuje ona wykorzystywanie danych użytkownika przez określonych reklamodawców poza platformą. Dodatkowo opcja „Wyczyść moją aktywność” usuwa informacje o aktywności na innych stronach internetowych. Wskutek tego dane te nie są wykorzystywane do dostosowywania reklam na TikToku.
Ponadto, reklamodawcy na TikToku muszą teraz oznaczać materiały komercyjne stworzone za pomocą sztucznej inteligencji. Wprowadzony system samooceny w Menedżerze Reklam umożliwia oznaczanie takich reklam specjalną etykietą AIGC. Dzięki temu zwiększa się przejrzystość platformy, a użytkownicy mogą łatwiej rozpoznać treści wygenerowane przez AI.