X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebook, marketer, fan. Jak zmienia się ta relacja?

Facebook, marketer, fan. Jak zmienia się ta relacja?

reklama


Facebook realizuje cele biznesowe

Facebook kolejny raz pokazał, że doskonale wie, w którym kierunku powinien się rozwijać i że nie zamierza ustępować w wyścigu o pozycję największego gracza społecznościowego. Ta droga jest pełna wyzwań, które muszą być realizowane na bieżąco, po to, by trwać jak najdłużej w trendzie wzrostowym.

Od kilku miesięcy mówiło się o wprowadzeniu Timeline dla fan page’y oraz o nowych formach reklamy, ale nikt nie przewidywał, że te zmiany zostaną wprowadzone tak szybko oraz w tak szerokim zakresie. Sam fakt przyspieszenia, świadczy o niczym innym, jak o zbliżającym się debiucie giełdowym Facebooka. Firma chce w ten sposób pokazać, że wie jak zarabiać na social media, jest niesłabnąco kreatywna i ma przed sobą różową przyszłość. Ten ruch jest potrzebny, by podsycić uwagę inwestorów i być postrzeganym jako wartościowy partner, oferujący jeszcze bardziej efektywne narzędzia wpływu.

Zmieniając całkowicie koncepcję profili firmowych Facebook wysyła sygnał, że biznes jest dla niego równie ważny, co 850 mln użytkowników. Dlatego też dostarcza firmom takich narzędzi kreowania wizerunku i wpływu na decyzję konsumentów, które spowodują wzrost ich znaczenia na rynku oraz przełożą się na zyski.

Nowe sposoby budowania zasięgu dla treści

Marketerzy dostali do ręki odświeżone i jeszcze bardziej angażujące narzędzia. Najlepszym tego przykładem są nowe formy reklamy, które zmieniają Facebooka w maszynę dystrybucji płatnych treści. Największą efektywność będzie można osiągnąć dzięki Reach Generator – nowemu rozwiązaniu reklamowemu typu premium, które przeznaczone jest dla dużych klientów. Ma ono gwarantować zwiększenie ilości wyświetleń jednego posta dla konkretnej grupy fanów o 75%! Przyjmując, że standardem jest 17%, taka skuteczność robi wrażenie!

Premium Ads and Mobile jest kolejnym produktem oferowanym dla dużych klientów, którego prawdopodobny koszt będzie na poziomie $25k na miesiąc. Będą to reklamy w formach: statusu, wydarzenia, pytania, linku, zdjęcia, bądź video, wyświetlane w czterech miejscach: standardowo po prawej stronie ściany, w newsfeedzie (najbardziej kontrowersyjna opcja), w urządzeniu przenośnym oraz jako dodatkowa opcja, której nikt się nie spodziewał –Log-out exprecience (użytkownik będzie mógł doświadczyć kontentu na stronie głównej marki bez konieczności logowania się).

Najlepszą reklamą jest dobra treść

Wprowadzone zmiany formatów reklamowych obrazują nową filozofię Facebooka, który zaczął traktować kontent jako reklamę – „Content is the Ad”. Co to oznacza dla marketerów? Muszą teraz produkować jeszcze lepszy kontent dla swoich fanów oraz monitorować na bieżąco, co im się podoba, a co nie, po to, by szybko podjąć właściwą decyzję o wyborze najatrakcyjniejszych treści.

Wreszcie największym wyzwaniem i szansą jest nowy Timeline, który do szpiku kości przepełniony jest brandingiem. Udostępniając atrakcyjne elementy, takie jak np. wielkie przestrzenie graficzne, zarządzanie treścią tak, by była ona bardziej atrakcyjna dla fana oraz udostępniając bieżącą analizę danych, Facebook uzależniania tym samym marketerów od siebie, dostarczając im mocnych argumentów do zwiększania budżetów na „niebieskie” kampanie.

Pytania, które naturalnie nasuwają się w tej sytuacji brzmią: jak przekuć te zmiany w sukces, co zrobić, by przyciągnąć fanów do swojego nowego profilu oraz zatrzymać ich na dłużej? Odpowiedź jest jedna: przestać traktować fan page jako zbiór aplikacji i kampanii, a zacząć myśleć o profilu firmy, jak o jednolitej kampanii marketingowej!

Pages: 1 2

  • Wojciech

    Co to ma byc ? Bełkot szczeniaka ? Poradnik pisany dla dzieciaka?  bueheheheheee
    Chief Executive Officer w agencji Follow me… a co to k… ma być za agencja ? Nadeszły  takie czasy że każdy może publikować co chce…

Reklama

[FM_form id="1"]